صفحه اصلی / استان ها / یزد / تم نوروز ۹۸ یزد چیست؟
تم نوروز ۹۸ یزد چیست؟

تم نوروز ۹۸ یزد چیست؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: دست‌بافی و نساجی تم زیباسازی یزد در نوروز 98 است.

یزد

«مجتبی فرهمند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده و در دستور کار معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد ویژه نوروز ۹۸، زیباسازی، منظرسازی و در مجموع ارتقای کیفیت بصری را رویکرد برنامه‌های شهرداری یزد ویژه نوروز دانست و افزود:‌ از سال گذشته ارزیابی و آسیب شناسی طرح‌های اجرایی در نوروز ۹۷ مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان این که در نوروز امسال نسبت به سال گذشته برنامه‌های عمیق و دقیق‌تری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است،‌ عنوان کرد:‌ زیباسازی شهر یزد از شش ماه پیش در این معاونت آغاز شده است.

فرهمند، نمایش تمام ارزش‌های یزد،‌ طراحی و ساخت نزدیک به ۱۰۰ اثر هنری برای المان‌های شهری را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار عنوان کرد و ادامه داد: یزدی بودن المان‌ها به طوری که بتوانند شناسنامه یزدی بگیرند از جمله مهمترین رویکرد شهرداری برای طراحی المان‌های نوروز ۹۸ در یزد است.

این مسئول در ادامه با بیان این که تم زیباسازی امسال شهر یزد ارتباط مستقیم با دست بافی‌ها و نساجی یزدی دارد، تصریح کرد: نگاه ما در منظرسازی شهری توجه به یکی از ابعاد اقتصادی و صنایع دستی دارالعباده که بیانگر هویت و فرهنگ یزدی‌هاست بوده است.

وی، داشتن قابلیت ثبت خاطره برای شهروندان،‌ جذب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی و هنری بومی،‌ از دیگر ویژگی‌ طرح‌های زیباسازی شهر یزد دانست و بیان کرد:‌ این اطمینان را به شهروندان یزدی می‌دهم که شرایط یزد به هیچ عنوان ناپایدار نیست و مدیریت شهری با دقت و جدیت برنامه‌های توسعه‌ای و خدماتی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده به حتما عید ۹۸ در یزد عیدی متفاوت، خاطره‌انگیز و غنی‌تر نسبت به سال گذشته خواهد بود.

معاون شهرداری یزد گفت:‌ خدمات نوروزی امسال که با رویکرد ارتقای کیفیت بصری انجام شده در ۱۰۰ نقطه شهر یزد تدوین و اجرا می‌شوند.

فرهمند، رویکرد مشارکتی در جذب ایده،‌ طراحی و اجرا یکی از مهمترین برنامه‌های و اولویت‌های اجرایی معاونت شهرسازی شهرداری یزد بوده و است،‌ اظهار کرد:‌ ما در معاونت شهرسازی سعی کردیم با اعلام فراخوانی تحت عنوان ایده‌های نو برای شهر یزد مشارکت حداکثری مردم را در زیباسازی شهر جذب کنیم که خوشبختانه تاکنون آثار خوب و زیادی دریافت شده که انشاالله در عید نوروز شاهد رونمایی از آنها خواهیم بود.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری اولین سمپوزیوم مجسمه‌های خشتی در سال گذشته، تجربه‌ای موفق در کل کشور و عرصه بین‌المللی برای استفاده بهینه از ظرفیت هنرمندان یزدی است.

فرهمند با بیان این که نگاه فرهنگی به معماری و هویت شهری یکی از مهمترین دلایل ثبت جهانی بافت تاریخی یزد است،‌ تصریح کرد: بافت تاریخی یزد نماد کامل و شفافی از میراث ناملموس شهر نظیر فرهنگ،‌ آداب، سنن و مناسبات شهری است.

معاون شهردار یزد، توجه به ریشه‌های شهری را ضروری‌ترین اقدام برای معرفی کامل و جامع یزد دانست و بیان کرد:‌ در طراحی المان‌‎های نوروزی، تدوین‌ برنامه‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های منظرسازی، توجه جدی به ساختارهای هویتی و ریشه‌های شهری یزد انجام شده است.

وی، توسعه فرهنگی،‌ اجتماعی و همچنین توسعه سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر بایدهای توسعه شهر یزد در کنار توسعه کالبدی دانست و بیان کرد: همسو کردن تمام دستگاه‌ها و متوالیان شهری با ادبیات حفاظت از شهر یزد نقش مهمی در ارتقای سطح کمیو کیفی زندگی مردم دارالعباده خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.