صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تعطیلی بیمارستان بیت حانون در غزه و وخامت اوضاع ۵ بیمارستان دیگر
تعطیلی بیمارستان بیت حانون در غزه و وخامت اوضاع ۵ بیمارستان دیگر

تعطیلی بیمارستان بیت حانون در غزه و وخامت اوضاع ۵ بیمارستان دیگر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شامگاه پنجشنبه از توقف فعالیت بیمارستان بیت حانون در شمال نوار غزه در پی کمبود سوخت در این منطقه خبر داد و اعلام کرد که پنج بیمارستان دیگر هم در معرض تعطیلی قرار دارند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، “اشرف قدرت”، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد، این بیمارستان در حال حاضر با یک موتور برق کوچک به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا بتواند حداقل خدمات خود را ارائه دهد و بحران بی‌سابقه باعث شده است که خدمات بهداشتی در وضعیت سخت و دشواری به مردم ارائه شود.

قدرت تصریح کرد، پنج بیمارستان دیگر؛ بیمارستان ابو یوسف نجار در شهر رفح، بیمارستان چشم پزشکی، بیمارستان روان درمانی، بیمارستان تخصصی کودکان رنتیسی و بیمارستان کودکان النصر در شهر غزه در وضعیت دشواری قرار دارند و احتمال توقف فعالیت آنها طی ساعات آینده وجود دارد.

وی افزود: توقف خدمات اساسی و سرنوشت‌ساز در بیمارستان بیت حانون به معنای محرومیت ۳۴۰ هزار نفر از حق درمان و عملیات جراحی است که تاکنون به بیماران ارائه می‌شد. علاوه بر این، بیمارستان بیت حانون در این شرایط از خدمات آزمایشگاهی و تشخیص نیز محروم خواهد شد و در این وضعیت، وضعیت بهداشتی و انسانی غزه وخیم‌تر خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت از مراجع ذیربط خواست که به سکوت خود تا این لحظه در قبال وضعیت موجود پایان داده و اقداماتی فوری و جدی برای پایان دادن به بحران حاکم بر مراکز بهداشتی اتخاذ کنند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی همچنین اعلام کرد که بیمارستان اماراتی الهلال سوخت کمکی از بنیاد امداد رسانی “IHH” ترکیه دریافت کرده است که به آن امکان می‌دهد خدمات خود را به مدت یک هفته دیگر ادامه دهد.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه قبل از این هم نسبت به تداوم بحران سوخت حاکم بر مراکز بهداشتی هشدار داده و اعلام کرده بود که این وضعیت تبعات فاجعه باری برای بیماران در صورت توقف فعالیت موتور برق‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.