صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پایین بودن سرانه مطالعه موجب می‌شود از تجربیات دنیا استفاده نکنیم

نماینده تربت حیدریه:

پایین بودن سرانه مطالعه موجب می‌شود از تجربیات دنیا استفاده نکنیم

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: پایین بودن سرانه مطالعه موجب می‌شود که مجدد تاریخ را تکرار کنیم و از تجربیات دنیا، ایران و دانشمندان استفاده نکنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید باستانی امروز در اولین نشست کتاب‌خوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی با عنوان کتاب‌خوان بهارستان در مجتمع آفتاب ولایت اظهار کرد: شاید آمار و ارقام درستی از سرانه مطالعه در کشور وجود نداشته باشد اما سرانه مطالعه ما در کشور بسیار پایین است.

وی افزود: پایین بودن سرانه مطالعه به این مفهوم است که ما آنچه را که ذهن افراد کشور و جهان و نخبگان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان بلد بودند، نشر دادند و نوشتند، استفاده نمی‌کنیم. در این صورت باید تکرار تلخ تاریخ را داشته باشیم؛ خودمان مجدد تاریخ را تکرار کنیم و از تجربیات دنیا، ایران و دانشمندان استفاده نکنیم.

باستانی در خصوص کتاب فضیلت‌های فراموش شده نوشته خانم طاهره راشد، گفت: خانم راشد این کتاب را برای مرحوم ملاعباس راشد تربتی و مرحوم حسین علی راشد نوشت که کتاب بسیار خوبی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کتاب اصلی، بیان ۲۰ تغییر بزرگ جهان تا سال ۲۰۵۰ است، عنوان کرد: کتاب ویژه‌ای است که مجموعه‌ای از نویسندگان آن را نوشتند و مجموعه‌ای از ایرانیان نخبه نیز آن را ترجمه کردند که چاپ شده است.

وی ادامه داد: این کتاب تغییرات سال ۲۰۵۰ را در جهان، آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری کرده و به طور مثال تغییرات در حوزه انرژی، جمعیتی، فرهنگی و تمام موارد را بیان کرده که این تغییرات، یک رویکرد جدید را در جهان ارایه خواهد داد که ما هم بخشی از جهان هستیم.

باستانی خاطرنشان کرد: این کتاب بسیار مفید بوده و به ویژه برای قشر مدیران و تصمیم‌گیران جامعه مناسب است. این کتاب دید جدیدی را برای عموم مردم نیز باز خواهد کرد که امیدواربم کمک کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم، عمده وقتمان صرف خواندن گزارش‌ها می‌شود تا کتاب. ما تلاش کردیم تا در کنار تمام مشغله‌ها و گرفتاری‌های روزانه، خواندن کتاب را فراموش نکنیم. این هفدهمین کتابی بود که من در طول ۲ سال و نیم گذشته خواندم و یکی از بهترین کتاب‌ها بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.