صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / عضویت در اوراسیا اتفاق خوبی برای حضور در بازارهای آسیای میانه است
عضویت در اوراسیا اتفاق خوبی برای حضور در بازارهای آسیای میانه است

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی:

عضویت در اوراسیا اتفاق خوبی برای حضور در بازارهای آسیای میانه است

رئیس سازمان صنعت ومعدن خراسان‌رضوی گفت: عضویت در اوراسیا و تسهیل حضور ایران در اوراسیا اتفاق خوبی برای شرق کشور و حضور در بازارهای آسیای میانه است.

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز،«راضیه علیرضایی» دیشب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان‌رضوی در اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: این جشن به افتخار و اتکای بخش خصوصی برگزار شده و برنامه امشب قدردانی از افرادی است که در سال ۹۶ برای حوزه توسعه صادرات زحمت کشیدند.

وی افزود: ما در سال ۹۴ با کمک و مسئولیت اتاق بازرگانی مشهد برنامه توسعه صادرات استان را تدوین کردیم که این برنامه در کارگروه توسعه صادرات مصوب شد و پیش‌بینی آن برای سال ۹۶ حدود ۲ میلیارد دلار بود که ۱۲ درصد برای توسعه و افزایش در سال ۹۷ پیش‌بینی کرده بودیم که در سال ۹۷ تاکنون ۲۵ درصد رشد صادرات را با وجود تمام مشکلات داشتیم.

علیرضایی گفت: زمانی که تحریم‌ها شدت پیدا کرد که در سابقه تاریخی آمار صادرات استان نیز وجود دارد، سهم صادرات استان از صادرات کشور افزایش پیدا کرد، سال گذشته سهم ما در صادرات کشور ۴.۷ بود که اکنون افزایش یافته و به ۵.۶ درصد از سهم صادرات کشور رسیده یعنی ما در ازای بازارهایی که در ایام تحریم برای کشور سختگیرانه‌تر هستند، در بازارهایی قرار داریم که برای زمان تحریم بهتر هستند.

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی با بیان این‌که باید اتفاق نظر و تلاش مشترک داشته باشیم، تجربه کردیم که هر وقت کنار هم ایستادیم، بهتر پیش رفتیم، خاطرنشان کرد: ما به حمایت‌ها و اتفاق‌های خوب نیاز داریم. عضویت در اوراسیا و تسهیل حضور ایران در اوراسیا اتفاق خوبی برای شرق کشور و حضور در بازارهای آسیای میانه است.

وی با اشاره به این‌که سهم ما برای تجارت در افغانستان و نقش افغانستان در تجارت استان سهم بسیار بالایی است، تصریح کرد: در آمار تجارت ما سطح بخش صادرات ما به افغانستان از شکل کالای خام به کالای پیشرفته‌تر تبدیل شده و وضع ما از این نظر بهبود پیدا کرده است. ما کوشیدیم تا در بازار آسیای میانه از حمایت‌های صندوق ضمانت استفاده کنیم.

علیرضایی خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر ما در صادرات این است که علاوه‌بر رفتن به سمت هایتک، بنگاه‌های کوچک ما در کنار بنگاه‌های بزرگ نقش‌آفرینی کردند. وقایع تجاری ما در سال ۹۶، از لحاظ نمایشگاه‎‌ها، اعزام و پذیرش هیات‌ها و برگزاری نمایشگاه‎‌های بین‌المللی، پس از تهران نخستین استان در کشور بود. سال گذشته خانه صنعت و معدن مجتمع و مرکز تجاری ایرانیان در عمان را ایجاد کرد و اتاق اصناف ما نیز میزبان هیئت خارجی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.