صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / اردستان با کمبود پرستار روبرو است
اردستان با کمبود پرستار روبرو است

اردستان با کمبود پرستار روبرو است

مسئول پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه بیمارستان اردستان در حال حاضر کادر کمک پرستاری ندارد گفت: مجموعا بخش پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیازمند 32 پرستار است.

پرستار ‌

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود ترکیان ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: شاخص کل پرستاری به کل تخت موجود در وزارت بهداشت و درمان ۱٫۵ پرستار است ولی این شاخص در بیمارستان شهید بهشتی اردستان ۹۴ صدم، یعنی کمتر از یک است. درو واقع به ازای هر تخت در بیمارستان کمتر از یک پرستار وجود دارد و تا شاخص استاندارد بسیار فاصله داریم.

وی یکی از کمبودهای بیمارستان اردستان را پرستار حرفه‌ای دانست و افزود: پرستار حرفه‌ای به کسی گفته می‌شود که لیسانس پرستاری وبالاتر را دارد. شاخص پرستار حرفه به تخت موجود در بیمارستان اردستان ۸۳ صدم است.

مسئول پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان اضافه کرد: با این حال شاخص رضایت بیماران  از خدمات پرستاری در سال جاری ۸۸ درصد بوده است. البته تا استاندارها فاصله زیادی داریم و با توجه به استخدام ۱۹ هزار پرستار که قرار است انجام شود امیدواریم کمبودهای بخش پرستاری در اردستان برطرف شود.

ترکیان با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی اردستان در حال حاضر هیچ کمک پرستاری ندارد ادامه داد: بخش پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیازمند ۳۲ پرستار است. اکنون ۹۵ پرستار در بیمارستان اردستان مشغول خدمات رسانی هستند.

وی از راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان با توجه به وجود زیرساخت‌ها در بیمارستان شهید بهشتی اردستان اشاره کرد و گفت: راه اندازی بخش روانپزشکی نیز در دست اقدام است که به دلیل فرهنگ موجود در شهرستان هنوز افتتاح نشده.

مسئول پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به ارتقا بیمارستان اردستان در رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان شهید بهشتی اردستان از زمانی که ارتقا پیدا کرده و در سطح استان به درجه یک رسیده، خدمات ویژه‌ای دریافت کرده. ولی این خدمات کافی نیست و تا سطح برتر فاصله زیادی داریم.

ترکیان با اشاره به کم لطفی مسئولان در خصوص حضور در مراسم روز پرستار گفت: حداقل نیاز جامعه پرستاران از مدیریت شهری اردستان بازگرداندن تندیس پرستار به میدان پرستار است که می‌تواند در جهت تکریم و قدردانی پرستاران موثر باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.