صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اتحادیه مشاغل تونس اعتصاب سراسری خود را برگزار کرد
اتحادیه مشاغل تونس اعتصاب سراسری خود را برگزار کرد

به رغم هشدار رئیس‌جمهوری

اتحادیه مشاغل تونس اعتصاب سراسری خود را برگزار کرد

بزرگترین اتحادیه مشاغل تونس امروز (پنج‌شنبه) دست به اعتصاب سراسری در این کشور زد.

تونس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه مشاغل تونس اعتصاب سراسری را در اعتراض به مخالفت دولت با افزایش حقوق حدود ۷۰۰ هزار کارمند بخش دولتی آغاز کرد. در حالیکه شبکه المیادین از مختل شدن روند کار در تمام بخش‌های تولیدی و حمل و نقل خبر داد.

تونس از سوی صندوق بین‌المللی پول تحت فشار قرار گرفته است. رهبران بین‌المللی هشدار داده‌اند که دیگر به اقتصاد این کشور کمک نخواهند کرد.

این اعتصاب یک روزه فرودگاه‌ها، بنادر، مدارس، بیمارستان‌ها، رسانه‌های خبری و دفاتر دولتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما نخست وزیر تونس اعلام کرد که سرویس‌های دولتی در بخش‌های اصلی از جمله پرواز، بنادر، اتوبوس‌ها و قطارها سرویس‌های حداقلی ارائه خواهند کرد.

همچنین انتظار می‌رود در پروازهای تنها خطوط هوایی تونس اختلال‌هایی ایجاد شود.

با این حال نخست وزیر تونس اعلام کرد که این اعتصاب بسیار هزینه به همراه خواهد داشت اما دولت نمی‌تواند حقوق را به طور غیرمناسب افزایش دهد.

معاون بزرگترین اتحادیه تونس اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول تونس را تحت فشار شدید قرار داده است.

چند روز گذشته رئیس جمهوری تونس گفته بود که اعتصاب سراسری که اتحادیه مشاغل تونس آن را می‌خواهد ترتیب دهد ممکن است نتایج مصیبت‌باری به همراه داشته باشد که عمق آن را تنها کسانی که اعتصاب ۱۹۷۸ را تجربه کرده‌اند، درک می‌کنند.

 وی از همه خواست در دستیابی به راه‌حلی برای اجتناب از عواقب بدی که ممکن است به دنبال این اعتصاب به بار آید، به مسؤولیت خود عمل کنند، اعتصابی که ۲۶ ژانویه ۱۹۷۸ در تونس صورت گرفت و منجر به فروپاشی اتحاد ملی تونس شد.

اعتصاب سراسری ۱۹۷۸ موسوم به “پنج‌شنبه سیاه” شاهد حوادث خونینی بود، نیروهای ارتش و امنیت تونس به سمت هزاران عضو سندیکاهای معترض به نابسامانی وضعیت سیاسی و اقتصادی تیراندازی کردند که در اثر آن صدها تن کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.