صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گوترش: به همکاری با گروه ۷۷ و چین تحت ریاست فلسطین امیدواریم
گوترش: به همکاری با گروه ۷۷ و چین تحت ریاست فلسطین امیدواریم

گوترش: به همکاری با گروه ۷۷ و چین تحت ریاست فلسطین امیدواریم

دبیرکل سازمان ملل همزمان با ریاست فلسطین بر گروه ۷۷ و چین برای سال ۲۰۱۹ به همکاری با این گروه ابراز امیدوار کرد.

گوترش

به گزارش کسب و کار نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی که در مراسم انتقال ریاست گروه ۷۷ و چین به فلسطین در مقر این سازمان در نیویورک داشت، اظهار کرد: فلسطین و مردم آن در برخی موضوعات بین‌المللی چالشی‌تر و پویاتر از تجربه مستقیمی برخوردار هستند.

گوترش گفت: شما (منظور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) در شرایط خوبی برای برعهده گرفتن ریاست این گروه هستید، به ویژه که سال ۲۰۱۹ سالی دشوار برای اقدامات مشترک ما در زمینه پایان دادن به فقر، توقف نابرابری‌ها و نیز انتقال به اقتصادهای جامع‌تر و پایدارتر خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: کشورهای گروه ۷۷ و چین در مذاکراتی که به توافقی جهانی درباره مهاجرت امن منجر شد، نقش مثبتی ایفا کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل در اکتبر گذشته با اکثریت آراء قطعنامه‌ای را تایید کرد که بر اساس آن به فلسطین اختیارات قانونی برای بر عهده گرفتن ریاست گروه ۷۷ و چین در سال ۲۰۱۹ را به دست آورد.

این قطعنامه که مصر آن را تدوین کرد، مورد تایید ۱۴۶ کشور قرار گرفته و در مقابل تنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و استرالیا آن را رد کرده و در این میان ۱۵ کشور نیز از شرکت در رای‌گیری خودداری کردند.

طبق این قطعنامه فلسطین اجازه حضور در نشست‌ها و کنفرانس‌های سالانه‌ای که گروه ۷۷ و چین در آنها شرکت می‌کنند را یافته است.

همچنین این قطعنامه به آنها حق اظهارنظر در گروه و مشارکت در تدوین پیشنهادها و اصلاحات و نیز حق ارائه یادداشت‌های اجرایی را می‌دهد.

انتهای پیام

مترجم: سپیده حسینی

دبیر: زهرا موسوی

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.