صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو
موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو

موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو

رئیس انجمن واردکنندگان مواد اولیه مواد غذایی گفت: واردات امسال ما کمتر از یک سوم سال گذشته بوده است بازار در مقاطعی احساس نیاز بیشتری به کالا کرد اما اکنون آن نیاز برطرف شده است و شرایط ثابت است. ضمن آنکه دولت در این بخش کاملا اعمال مدیریت کرد و اجازه واردات را در مقاطعی نمی داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، رئیس انجمن واردکنندگان مواد اولیه مواد غذایی گفت: واردات امسال ما کمتر از یک سوم سال گذشته بوده است بازار در مقاطعی احساس نیاز بیشتری به کالا کرد اما اکنون آن نیاز برطرف شده است و شرایط ثابت است. ضمن آنکه دولت در این بخش کاملا اعمال مدیریت کرد و اجازه واردات را در مقاطعی نمی داد.

رئیس انجمن واردکنندگان مواد اولیه مواد غذایی در خصوص وضعیت واردات گفت: می‌توانم امروز با جرات بگویم که واردات صنعت غذا حداقل برای واردکنندگان عضو انجمن، تقریبا قفل شده است! شرایط به گونه‌ای است که هیچ کس نمی‌تواند ثبت سفارش کند. اعضای انجمن ما وقتی به سایت مراجعه می‌کنند به آنها برای دو ماه دیگر نوبت می‌دهند. این یعنی سال دیگر اردیبهشت ماه تازه نوبت آنها می‌رسد.

فراهانی ادامه داد: برداشت ما این است که این گونه نوبت‌دهی باعث به وجود آمدن خلاء مواد اولیه در صنایع غذایی خواهد شد اما این سیستم دولتی است و قطعا دولت اشراف بیشتری بر روی بازار دارد حالا یا انبارها پر هستند یا حساب دیگری کرده است.

وی در خصوص میزان واردات مواد اولیه صنایع غذایی گفت: آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما به صورت تقریبی می‌توانیم بگوییم که واردات امسال ما کمتر از یک سوم سال گذشته بوده است بازار در مقاطعی احساس نیاز بیشتری به کالا کرد اما اکنون آن نیاز برطرف شده است و شرایط ثابت است. ضمن آنکه دولت در این بخش کاملا اعمال مدیریت کرد و اجازه واردات را در مقاطعی نمی داد.

وی در پایان افزود: به هر حال شرایط کشور به دلیل تحریم‌ها عادی نیست و ما به عنوان یک وارد کننده باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم و برای عبور از این بحران به دولت و کشور کمک کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.