صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / مرضیه هاشمی تفهیم اتهام نشده است
مرضیه هاشمی تفهیم اتهام نشده است

معاونت برون مرزی صدا و سیما در کنفرانس خبری بازداشت خبرنگار پرس تی وی:

مرضیه هاشمی تفهیم اتهام نشده است

معاونت برون‌مرزی صدا و سیما در نشست خبری که عصر چهارشنبه در ارتباط با بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی در امریکا برگزار شد، اعلام کرد: مرضیه هاشمی تفهیم اتهام نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیمان جبلی، معاونت برون‌مرزی صدا و سیما در کنفرانس خبری بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی بیان کرد: مرضیه هاشمی یکشنبه شب در فرودگاه آمریکا بازداشت شده است و تا امروز تفهیم اتهام نشده است. شبکه پرس تی وی و رسانه‌های داخلی و خارحی بعد از مطلع شدن از وضعیت وی این موضوع را پیگیری کردند.
وی اظهار داشت: او بعد از ورود به زندان مجبور می‌شود روسری را از سر بردارد، این خبرنگار را با دست بسته و زنجیر به زندان می‌برند، ابتدا گوشت خوک به عنوان غذا به او داده می‌شود که چون مسلمان است و آن را نمی‌خورد به او بیسکوییت می دهند.
معاون برون‌مرزی صداوسیما تصریح کرد: از آنجایی که به خانم هاشمی تفهیم اتهام نشده است، اطلاعات دیگری از او نداریم اما تا همین جا هم این رفتارها نشان دهتده کاری غیراخلاقی و غیرانسانی است و ما این اقدام پلیس آمریکا را محکوم کرده و مسئولیت سلامتی او را از دولت آمریکا خواهانیم.
وی همچنین اضافه کرد: ما خواستار آزادی هاشمی و همچنین عذرخواهی آمریکا از وی هستیم و هرگونه اقدام حقوقی و قانونی را پیگیری می‌کنیم و اطمینان داریم که همراهی رسانه‌های داخلی و بین‌المللی را هم به عنوان پشتیبان خود داریم.
وی با هشدار نسبت به وضعیت وی عنوان کرد: ما هشدار می‌دهیم که مسئولیت کامل هر رفتاری با خانم مرضیه هاشمی با دولت آمریکاست و هر اتهامی هم که به او وارد بوده باشد دلیلی بر بی‌احترامی به او به عنوان زن مسلمان نمی‌شود بلکه این بی‌احترامی به کل مسلمانان جهان است.
جبلی تصریح کرد: ما در این ماجرا شاهد یک افتصاح بزرگ هستیم که در روز روشن یک خانم آفریقایی‌الاصل آمریکایی را بازداشت می‌کنند و هیچ دلیلی هم بیان نمی‌کنند، امیدواریم که فشار افکار عمومی باعث شود که این خانم زودتر آزاد شود.
فراهنگ**۹۲۱۰** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.