صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تردد سالیانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر در تربت‌ حیدریه
تردد سالیانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر در تربت‌ حیدریه

تردد سالیانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر در تربت‌ حیدریه

فرماندار تربت‌ حیدریه گفت: این شهرستان در مسیر تردد مسافران از سمت شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار گرفته و سالانه بیش از 20 میلیون نفر گردشگر و زائر از این منطقه به نقاط مختلف کشور تردد می‌کنند.

راهنمای گردشگری

علی رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: بهبود زیر ساخت‌هایی از قبیل اسکان مناسب، فضاهای شهری، معرفی پتانسیل‌های گردشگری اعم از طبیعی، مصنوعی، معنوی و عرفانی و خدماتی مانند اورژانس و بهداشت و درمان و… عامل جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین توقف طولانی آنان در این منطقه می‌شود.

وی افزود: فعالیت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی براساس معیارهای درست سبب جذب گردشگر می‌شود و در نتیجه به توسعه اقتصادی شهرستان می‌انجامد، اگر این اماکن به درستی مدیریت نشوند نه تنها خطر تعطیلی و بیکاری را دربردارد بلکه به حوزه گردشگری منطقه نیز آسیب وارد می‌کند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: جذب مسافر و گردشگر در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی یک اولویت به شمار می‌آید اگر اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی بدون هیچ اصولی تأسیس شود به ماهیت و اساس گردشگری آسیب وارد می‌کند و مدیریت در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی افزود: رشد بی‌رویه این اماکن که تنها بر اصول جذب سرمایه و متکی بر درآمدزایی به وجود آمده، زمینه‌ای را فراهم کرده تا سودجویان با هزینه‌های گزاف و خدمات بدون کیفیت به این حوزه ضربه وارد کنند و با ایجاد چهره نامناسبی از این صنعت اعتماد مردم را کمرنگ نمایند.

فرمانده ویژه تربت‌حیدریه گفت: برای بهینه‌سازی در این حوزه کنترل و نظارت مسئولان به‌ویژه میراث فرهنگی در خصوص جامعه محلی، محیط‌زیست و ایجاد اشتغال بومی بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.