صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / بودجه زیارت حقی است که باید برای مشهد در نظر گرفته شود
بودجه زیارت حقی است که باید برای مشهد در نظر گرفته شود

شافعی در گفت‌وگو با ایسنا:

بودجه زیارت حقی است که باید برای مشهد در نظر گرفته شود

رییس اتاق ایران گفت: بودجه زیارت حقی است که باید برای مشهد در نظر گرفته شود.

رییس اتاق ایران

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بنده مانند همه کارشناسان به این امر معتقدم که در بخش بودجه در حق خراسان رضوی جفا شده است، اظهار کرد: شهر مشهد بار ملی را به دوش می‌کشد، بنابراین باید سهم مناسبی از بودجه ملی را از آن خود کند ما به لحاظ بین‌المللی، وجود مرزهای مختلف و گلوگاه حرکت کلیه محموله‌های کشور به سمت کشورهای همسایه بار ملی سنگین‌تری را بر دوش داریم و باید نگاه ملی‌تری به این حوزه‌ها صورت گیرد.

رییس اتاق ایران افزود: سالانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند و اینکه زائران در خراسان درآمدزا هستند، تعبیر درستی نیست، ما تعداد زیادی زائر داریم که میزان هزینه‌ای که انجام می‌دهند از درآمدی که در مشهد توزیع می‌شود، بیشتر است.

شافعی با بیان اینکه با توجه به مطالب مذکور به نظر من بودجه زیارت حقی است که باید برای مشهد در نظر گرفته شود، عنوان کرد: استان ما به نسبت وسعت و جمعیت از بودجه ملی با کمی کمبود همراه بوده و این اعتقاد وجود دارد که مجلس در حال بررسی بودجه ۹۸ است، به خراسان رضوی توجه لازم را مبذول کند.

وی با اشاره به اینکه بی شک یکی از سازمان‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به بودجه حساسیت نشان می‌دهد، نمایندگان مجلس هستند، تصریح کرد: بنده نیز اطلاع دارم که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی موارد از لایحه بودجه ۹۸ گلایه دارند و توقع دارند که بودجه استانی ما افزایش پیدا کند.

شافعی با بیان اینکه در حال حاضر برای احقاق بودجه خراسان دیر نشده، تاکید کرد: نمایندگان در مجلس و کمیسیون تلفیق بی شک تلاش سازنده‌ای خواهند داشت و ما نیز به عنوان اتاق بازرگانی و بخش خصوصی این مطالبه را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد، همچنین در کمیسیون تلفیق نماینده‌ای نیز داریم که این موضوع را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات رییس بانک مرکزی مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی، اضافه کرد: این امر صحبتی است که توسط آقای همتی مطرح شده و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته، اما شاید در یک شرایط نامتعادل در این قضیه بررسی بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.