صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بهره‌برداری از کاتالیست‌های بومی محققان کشور در پالایشگاه شازند اراک تا بهمن ۹۸

بهره‌برداری از کاتالیست‌های بومی محققان کشور در پالایشگاه شازند اراک تا بهمن ۹۸

یکی از شرکت فناور با راه‌اندازی خط تولید دو نوع کاتالیست صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی قرار است خط تولید این واحد را تا بهمن سال آینده در اختیار پالایشگاه شازند قرار دهد.

پالایشگاه شازند

به‌ گزارش ‌ایسنا، علیرضا رضایی، یکی از محققان شرکت فناور در حوزه تولید کاتالیست در نشست امروز (چهارشنبه) در پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به همکاری‌ پژوهشگاه نفت با شرکتهای خصوصی، اظهار کرد: در این همکاری موفق به تولید کاتالیست‌هایی شده‌ایم که در حال‌ حاضر در ۱۰ پالایشگاه کشور از آن بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که محصولات تولیدی جایگزین محصولات خارجی شده‌اند، در این باره توضیح داد: در حال‌ حاضر واردات کاتالیست از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع اعلام شده است و بر این اساس اقدام به تجاری‌سازی تولید کاتالیست‌های RCD کرده‌ایم.

به گفته رضایی خط تولید این  دو نوع کاتالیست‌ RCD با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ تن در سال راه‌اندازی می‌شود و در بهمن ماه سال ۹۸ در اختیار پالایشگاه شازند اراک قرار خواهد گرفت.

این محقق در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تولید کربن فعال را یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت نام برد و در این باره خاطر نشان کرد: تاکنون برخی از شرکت‌ها ادعای تولید این ماده را کرده‌اند، ولی ما با هماهنگی پژوهشگاه صنعت نفت اقدام به راه‌اندازی خط تولید کربن فعال برای پالایشگاه‌های گاز کرده‌ایم.

وی تجاری‌سازی کاتالیست‌ اکسید تیلن را با ظرفیت ۲۰۰ تن در سال برشمرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.