صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مراسم تودیع و معارفه دو امدادی است برای انتقال مسئولیت از یک فرد به فرد تواناتر
مراسم تودیع و معارفه دو امدادی است برای انتقال مسئولیت از یک فرد به فرد تواناتر

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مراسم تودیع و معارفه دو امدادی است برای انتقال مسئولیت از یک فرد به فرد تواناتر

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این تودیع و معارفه شبیه دو امدادی است، گفت: در این مراسم مسئولیتی از فردی گرفته می‌شود و به فرد تواناتر دیگری واگذار می‌شود و امیدوارم این شورا بتواند در آینده موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های فرهنگی کسب کند.

مخبر

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انتصاب دکتر عاملی به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وی فردی دانشمند است که نقایص قبلی را برطرف می‌کند چرا که ما اعتقاد داریم حتما کارهایی که در گذشته انجام شده نواقصی داشته و قصوری از ما سر زده است.

وی ادامه داد: در جاهایی که توفیقاتی به دست‌ آورده‌ایم به دلیل همکاری دانشمندان دانشگاه‌ها و حوزه علمیه بوده و این توفیقات حاصل تلاش‌های خلوصانه محققان بوده که احساس کرده‌اند باید شورا در خدمت کشور باشد.

مخبر ایجاد شورای عالی انقلاب فرهنگی را ماحصل ذهن دوراندیش رهبر عظیم الشأن انقلاب دانست و ادامه داد: ما در گذشته دانشگاه در خدمت انقلاب نداشتیم و شاهد بودیم بسیاری از اتاق‌های دانشکده‌های دانشگاه تهران تبدیل به اسلحه‌خانه‌های گروهک‌های ضد انقلاب بودند.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در گذشته انقلاب محل بالندگی و تحول آفرینی و علم آموزی نبوده است تاکید کرد: این در حالیست که نقطه اقتدار کشور نهادهای علمی است. از آن رو امام در آن زمان فرمودند جنگ تمام می‌شود ولی دانشگاه مهم است و آن را دریابید و امروز ثمره این گفته را ما شاهد هستیم.

مخبر با بیان اینکه ما شاهد هستیم همه مسئولان کشور و به ویژه مقام معظم رهبری به علم توجه دارد به دلیل اثرات علم در کشور است و ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب کم دشمن نداشته‌ایم و همچنان این دشمنان در کشور حضور دارند و می‌خواهند انقلاب نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مغزهای متفکر نقطه اتکای انقلاب اسلامی به کشور بوده است، گفت: دانشمندان هسته‌ای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که توانسته‌اند ایران را تبدیل به قدرت جهانی کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاهی که در ابتدای انقلاب تحویل گرفتیم محل علم و رقابت پذیری جهان نبود گفت: ولی امروزه شاهد هستیم که دو درصد تولید علم دنیا را تولید می‌کنیم که این تولیدات تنها مقاله نیست بلکه مقاله بخشی از کار مغزهای متفکر کشور است.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که مگر می‌شود بدون دانشمند و مغز متفکر مدعی شد که در حوزه‌های مهندسی و فنی در دنیا حرفی برای گفتن داریم، اضافه کرد: این شورا نهاد استراتژیکی بوده که با دوراندیشی امام راحل در نظام شکل گرفت. البته در طول تاریخ فعالیت خود فراز و نشیب و کامیابی و ناکامی‌هایی داشته است که همه دولت‌ها در موفقیت و ناکامی آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تودیع و معارفه دبیر این شورا خاطرنشان کرد: من این معارفه را شبیه دو امدادی می‌بینم که کار را از فردی به فرد تواناتر سپرده شده است و این موفقیتی است که نظام آن را تجربه کرده است و روز به روز بالنده‌تر می‌شود.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه واگرایی‌ها نتیجه‌ای ندارد و منجر به هرز نیروها می‌شود، ادامه داد: ما این امر را در حوزه‌های علمی تجربه کردیم و نشان دادیم که اگر همه ما دلبستگی به پیشرفت کشور و اقتدار ایران اسلامی داشته‌ایم، این خط و آن خط و این قبیله و آن قبیله معنایی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که این شورا در سال‌های آینده با مسئولیت‌پذیری‌های بیشتر موفقیت‌های بزرگی در حوزه فرهنگ به دست آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.