صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / طرح طبقه‌بندی کارگران به زودی بازنگری می‌شود

معاون وزیر کار:

طرح طبقه‌بندی کارگران به زودی بازنگری می‌شود

معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه‌های کارگران بیان کرد: تلاش می شود طرح طبقه بندی کارگران معدن سریع تر بازنگری شود و سعی می‌کنیم سختی کار در حقوق و مزایا در بازنگری طرح لحاظ شود.

کارگر

به گزارش کسب و کار نیوز، حاتم شاکرمی امروز (۲۵ دی ماه) در حاشیه بازدید از معدن اصلی زغالسنگ پابدانا شهرستان کوهبنان اظهار کرد: کار در معادن با کار در فضای باز متفاوت و کار سختی است و به همین دلیل جزو مشاغل سخت و زیان آور شناخته شده و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و براساس قانون و پیگیری مسوولان مربوطه، ساعت کاری کارگران کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بیماری‌های شغلی و بهداشتی کارگران معدن نیاز به مراقبت بیشتری دارد و معاینات دوره‌ای انجام و درمان پیگیری شود و در صورت نیاز به بازنشستگی، بازنشسته شوند.

شاکرمی با اشاره به دغدغه‌های کارگران بیان کرد: مدیرکل استان این مسائل را پیگیری خواهد کرد و تلاش می‌شود طرح طبقه‌بندی کارگران معدن سریع تر بازنگری شود و سعی می‌کنیم سختی کار در حقوق و مزایا در بازنگری طرح لحاظ شود.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه مواردی که کارگران گفتند را پیگیری می‌کنیم، گفت: اهمیت صیانت نیروی انسانی به ویژه معادن مورد تاکید است و سعی می‌کنیم مواردی که دغدغه است، دنبال و در چارچوب قانون انجام بدهیم.

وی درباره ایمنی معادن بیان کرد: اقامات موردنیاز تا جای ممکن برای معادن انجام شده اما تجهیزات ایمنی قدیمی است و باید به سمت استفاده از تجهیزات جدید و تامین ایمنی معادن برویم.

شاکرمی تصریح کرد: مجموع تجهیزات بهره برداری در معادن باید به روز شود و استفاده از تجهیزات جدید یک ضرورت است. وی تصریح کرد: در بحث ایمنی نباید هیچ کوتاهی در انجام وظایف صورت بگیرد و باید همواره اصول رعایت شود.

وی درباره عدم حمایت از کارگران در معادن خصوصی عنوان کرد: کارگران در حوادث ناشی از کار کاملا مورد حمایت هستند و در صورتی که کارفرما بخواهد حقوق و مزایای کارگری را قطع بکند، برخورد خواهیم کرد. شاکرمی گفت: قرار نیست کارگری که دچار حادثه شد را رها کنیم و وظیفه اصلی ما حمایت از کارگران است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.