صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / رونمایی از سامانه ثبت دادخواست الکترونیکی کارگران در دهه فجر
رونمایی از سامانه ثبت دادخواست الکترونیکی کارگران در دهه فجر

رونمایی از سامانه ثبت دادخواست الکترونیکی کارگران در دهه فجر

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی و راه‌اندازی سامانه ثبت دادخواست و دادرسی الکترونیکی کارگران در ایام دهه فجر خبر داد.

کارگر

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: ثبت و وارد کردن اطلاعات کارگران و کارفرمایان در این سامانه به تشکیل یک بانک اطلاعاتی قوی از کارگران و کارفرمایان و شفاف‌سازی قراردادهای کار و وضعیت اشتغال و بیکاری افراد کمک می‌کند.

او معتقد است هرچه در بستر فضای مجازی و فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی به سمت شفافیت برویم، آثار و نتایج و پیامدهای مثبتی به دنبال دارد و وزارت کار از این امر متنفع می‌شود.

این کارشناس اقتصادی پیشنهاد کرد: سامانه جامع روابط کار که با هدف شفاف‌سازی امور راه‌اندازی شده در مورد سایر بخش‌ها و سازمان‌ها به ویژه بیمه‌ها، خدمات درمانی و بخشهای مالی سازمان تامین اجتماعی و شرکتهای اقماری آن هم به اجرا درآید.

گفتنی است، سامانه جامع روابط کار که مرداد ماه سال گذشته رونمایی شد، از چند زیرمجموعه شامل ثبت دادخواست‌ها، ‌ بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور، حفاظت فنی و ایمنی، آموزش ایمنی نیروهای کار، بیمه بیکاری،  بازرسی کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، بیمه کارگران ساختمانی و طبقه‌بندی مشاغل تشکیل شده است.

این سامانه ضمن تفکیک نوع قراردادهای کار اعم از دائم و موقت، کنترل و نظارت بر انعقاد قراردادها را بهبود بخشیده، زمینه شناسایی و ساماندهی قرارداده را فراهم می کند. با توجه به اعلام معاونت روابط کار، قرار است دو سامانه مهم زیرمجموعه آن یعنی سامانه ثبت دادخواست و سامانه ثبت دادرسی الکترونیکی کارگران دهه فجر امسال رونمایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.