صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روزنامه الوطن سوریه: تعطیلی اردوگاه الرکبان در جنوب گذرگاه التنف نزدیک است
روزنامه الوطن سوریه: تعطیلی اردوگاه الرکبان در جنوب گذرگاه التنف نزدیک است

روزنامه الوطن سوریه: تعطیلی اردوگاه الرکبان در جنوب گذرگاه التنف نزدیک است

روزنامه "الوطن" سوریه نوشت که در میان اطلاعاتی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن بسته شدن اردوگاه الرکبان واقع در جنوب شرق این کشور بحران انسانی در این اردوگاه همزمان با ادامه فعالیت‌های شبه‌نظامیان مسلح و ممانعت آنها از خروج ساکنان اردوگاه به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه افزایش یافته است.

اردوگاه الرکبان

به گزارش کسب و کار نیوز، منابع آگاه به روزنامه “الوطن” سوریه اعلام کردند که احتمال دارد در روزها آتی بالاترین آمار قربانیان غیرنظامی در  این اروگاه ثبت شود. به طوری که اخیرا در این اردوگاه فوت دو کودک در نتیجه وخیم‌تر شدن بحران انسانی از یک سو و شرایط نامساعد جوی از سوی دیگر و همچنین خودسوزی خانم سوری “سندس فتح‌الله” (۲۸ ساله) در اردوگاه الرکبان به دلیل عدم توانایی‌اش در تأمین غذا برای فرزندانش ثبت شده است.

طبق گزارش منابع مذکور، شبه‌نظامیان ارتش “مغاویر الثوره” که با حمایت آمریکا بر این اردوگاه تسلط دارند مانع روند مذاکرات با دولت سوریه می‌شوند و مخالف خروج غیرنظامیان از این اردوگاه هستند و مانع ترک آن‌ها به سمت مناطق تحت سیطره دولت سوریه می‌شوند.

منابع همچنین اعلام کردند: این شبه‌نظامیان مدعی حمایت از غیرنظامیان در داخل اردوگاه “الرکبان” هستند در حالی که عکس این موضوع ثابت شده است و آن‌ها با تمام قدرت غیرنظامیان را در داخل اردوگاه نگه می‌دارند و مانع خروج آن‌ها از این اردوگاه تحت هر شرایطی می‌شوند.

منابع اعلام کردند: حدود ۲۰۰ غیرنظامی طی روزهای گذشته از این اردوگاه خارج شده‌ و به سمت منطقه “مهین” رفتند و تعداد اشخاص خارج شده از این اردوگاه به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. طبق گزارش‌های موجود، تعداد غیرنظامیان در داخل اردوگاه “الرکبان” ما بین ۵۰ الی ۷۰ هزار غیرنظامی تخمین زده شده که اکثر آن‌ها در درجه اول از  حومه شرقی  “حمص” و  در درجه دوم مناطق مختلف سوریه به ویژه جنوب این کشور هستند.

طبق گزارش منابع مذکور، شماری از جوانان پیشتر از اردوگاه “الرکبان” به سمت مناطق تحت سیطره دولت سوریه رفته‌ بودند و این امر دال بر این است که اکثر غیرنظامیان داخل این اردوگاه به دنبال رفتن به سمت مناطق تحت سیطره دولت سوریه هستند که شبه نظامیان و در راس آن ارتش ” مغاویر الثوره” تا حد امکان تلاش می‌کنند مانع این امر شوند.

انتهای پیام

مترجم: مریم مینائی

دبیر: زهرا موسوی

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.