صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / در دومین روز از نمایشگاه مسکن چه گذشت

در دومین روز از نمایشگاه مسکن چه گذشت

روز دوم از نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با برگزاری نشست مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به پایان رسید و در حین برگزاری، خبرهایی از تغییرات گسترده در معاونتهای وزارت راه و شهرسازی به گوش رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز با بیان اینکه افزایش رقم وام مسکن مهر در حد پیشنهاد است که هنوز عملیاتی نشده، گفت: برای مترو پردیس ۱۵۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۸ دیده شده که طی ۴۸ ماه این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی اعلام کرد: در دهه فجر تعدادی پروژه‌های زیربنایی و واحد مسکن مهر را افتتاح خواهیم کرد که تعداد آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. هم اکنون حدود ۱۰۰۰ واحد معطل انشعابات هستند ولی مساله اصلی به نصبیات ۵۰۰۰ واحد مربوط می‌شود که امیدواریم با بخشنامه‌ای که وزیر صادر کرد بتوانیم این واحدها را به معنای واقعی برای تحویل به مردم آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: مشکل پکیج حل شده و روزانه ۱۰۰ پکیج وارد سایت می‌شود و مشکلی به عنوان پکیج وجود ندارد. تعداد ۳۶ آسانسور هم روز گذشته از مرز بازرگان وارد شد که به زودی در بلوک‌ها نصب می‌شود.

سازندگان مسکن ۱۰۰ درصد سود می‌برند

در حاشیه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، یک کارشناس مسکن در جمع خبرنگاران حضور یافت و معتقد بود که بازار مسکن قفل شده و تا یک سال دیگر در این وضعیت باقی می‌ماند. عباس شوکتی با بیان این که هم اکنون برخی سازندگان سود ۱۰۰ درصدی از پروژه‌ها می‌برند، گفت: یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد بعضی سازندگان از واحدهایی که یک میلیارد تومان قیمت دارند ۲۵۰ میلیون تومان سود می‌برند. به طور مثال یک زمین ۳۰۰ متری در مناطق متوسط شهر تهران را در نظر بگیرید که قمیت آن متری ۱۵ میلیون تومان است. اگر این رقم بین ۱۰ واحد سرشکن شود هزینه زمین برای هر واحد ۹۰ تا ۹۵ متری به ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسد. هزینه ساخت نیز که به این رقم اضافه شود به رقمی معادل ۶۳۰ میلیون تومان می‌رسیم. اگر سود متعارف را برای سازنده در نظر بگیریم باید آن واحد مسکونی باید ۷۵۰میلیون تومان فروخته شود اما می‌بینیم که قمیت یک واحد ۹۰ تا ۹۵ متری نوساز در مناطق میانی شهر تهران بیش از یک میلیارد تومان است و حتی بعضا با رقم‌هایی بالاتر از این به فروش می‌رسد که سود ۱۰۰ درصدی را برای سازنده به‌همراه دارد.

اما بعدازظهر در نمایشگاه خبرهای غیررسمی از تغییر سه معاون وزیر راه و شهرسازی حکایت داشت که در زمان برگزاری نمایشگاه مسکن، در نوع خود جالب توجه بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که مازیار حسینی معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری تهران به سمت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب شده است.

پیش از این حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بود. همچنین محمد پژمان که سابقا مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بوده جایگزین هوشنگ عشایری در شرکت بازآفرینی شهری می‌شود. برخی اخبار هم حکایت از این دارد که فرزانه صادق مالواجرد که پیش از این مدیرکل دفتر طرح‌های معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بود به جای محمدسعید ایزدی در معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی منصوب شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.