صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تایلند باز هم انتخابات را به تعویق می‌اندازد
تایلند باز هم انتخابات را به تعویق می‌اندازد

تایلند باز هم انتخابات را به تعویق می‌اندازد

دو مقام کمیسیون انتخاباتی تایلند امروز (سه شنبه) اعلام کردند که برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور که قرار بود ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار شود، بار دیگر هم به تاخیر افتاد و به مارس موکول شده است.

انتخابات تایلند

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون انتخابات تایلند این تعویق در برگزاری انتخابات را اعلام نکرد بلکه دو تن از مقام‌های آن به رویترز گفتند که امکان برگزاری انتخابات در ۲۴ فوریه وجود ندارد.

خونتای نظامی تایلند که قریب به پنج سال است بر این کشور آسیایی حکمرانی می‌کند، اخیرا پیشنهاد یک ماه تاخیر را مطرح کرد چون برگزاری آن با مراسم تاجگذاری پادشاه در مه همزمانی دارد.

یکی از مقام‌های ارشد کمیسیون انتخابات تایلند گفت: انتخابات ۲۴ فوریه به این دلیل که کمیسیون زمان کافی برای سازماندهی آن ندارد، برگزار نمی‌شود. در حال حاضر دو تاریخ احتمالی برای آن داریم یکی ۱۰ و دیگری ۲۴ مارس ۲۰۱۹.

زمان تاجگذاری پادشاه چهارم تا ششم مه سال جاری میلادی است.

پرایوس چان اوچا، نخست وزیر تایلند امروز به خبرنگاران گفت: برگزاری انتخابات پیش از مراسم تاجگذاری است. باید برای برگزاری هر دوی این رویدادها با هم برنامه‌ریزی کنیم اما باید ابتدا برای برگزاری مراسم تاجگذاری وقت صرف کنیم.

ماه گذشته میلادی، خونتای تایلند ممنوعیت فعالیت‌های سیاسی را که از زمان کودتا وضع شده بود، برداشت و به احزاب سیاسی اجازه فعالیت داد.

انتهای پیام

مترجم: ایراندخت آذرشکیب

دبیر: مهران ثنایی

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.