صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / بیماران سرطانی خراسان شمالی ناتوان در پرداخت هزینه‌های پیوند مغز استخوان
بیماران سرطانی خراسان شمالی ناتوان در پرداخت هزینه‌های پیوند مغز استخوان

بیماران سرطانی خراسان شمالی ناتوان در پرداخت هزینه‌های پیوند مغز استخوان

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان‌شمالی گفت: بیماران مبتلا به سرطان خون این استان توان پرداخت هزینه‌های پیوند مغز استخوان را ندارند.

سرطان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «حمید حریری»، با اشاره به این‌که برخی بیماران مبتلا به سرطان برای ادامه درمان خود نیازمند پیوند مغز استخوان هستند، افزود: گاهی اوقات مغز استخوان مورد نیاز از خود بیمار و گاهی اوقات از برادر و یا خواهرهای بیمار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هزینه انجام یک آزمایش مغز استخوان حدود ۷۰۰ هزار تومان است که اگر شخصی چهار یا پنج خواهر و برادر داشته باشد باید برای هر یک از آن‌ها رقم مذکور پرداخت شود که آن برای بیماران هزینه سنگینی است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان‌شمالی اظهار کرد: از سوی دیگر هزینه انجام پیوند مغز استخوان برای یک بیمار مبتلا به سرطان خون که آن نیز بستگی به نوع پیوند دارد از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

حریری تصریح کرد: گاهی اوقات خواهر و یا برادران بیمار نمی‌توانند مغز استخوان خود را اهدا کنند در نتیجه این شخص باید مغز استخوان مورد نیاز را از شخص دیگری تهیه کند که یکی از بیماران تحت پوشش این انجمن با این مسأله مواجه شد و رقم پیشنهادی که از سوی اهداکننده ارائه شده بود ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان‌شمالی گفت: حدود ۸۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان خون که در آن‌ها پیوند مغز استخوان انجام شده است، بهبود می‌یابند.

حریری با بیان این‌که تاکنون در این انجمن ۲۰ نفر از بیماران تحت پوشش، پیوند مغز استخوان انجام شده است، گفت: اما شمار متقاضیان این امر در میان بیماران افزایش یافته است.

وی با تصریح بر این‌که تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان خون تحت پوشش این انجمن است، افزود: حدود ۱۰۰ نفر از این بیماران زن هستند و حدود ۵۰ نفر نیز در گروه سنی کمتر از ۱۴ سال قرار دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.