صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / بسحاق: تکواندوکاران در حاشیه امنیت باشند نتایج ریو تکرار می‌شود/ به فرزان فرصت دوباره داده‌ایم
بسحاق: تکواندوکاران در حاشیه امنیت باشند نتایج ریو تکرار می‌شود/ به فرزان فرصت دوباره داده‌ایم

بسحاق: تکواندوکاران در حاشیه امنیت باشند نتایج ریو تکرار می‌شود/ به فرزان فرصت دوباره داده‌ایم

مربی تیم ملی تکواندوی مردان معتقد است که اگر هوگوپوشان در ترکیب تیم ملی احساس امنیت کنند،‌ نتایج المپیک ریو تکرار می‌شود.

علی‌محمد بسحاق

علی‌محمد بسحاق در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برگزاری دور جدید اردوهای تیم ملی تکواندو توضیح داد: اردوهای ما از روز شنبه ۲۹ دی ماه با حضور ۳۳ تکواندوکار آغاز می‌شود که هفتاد درصد دعوت شدگان به اردو تکواندوکاران جوان ولی باتجربه هستند که رنج سنی آن‌ها از ۱۸ تا ۲۱ سال است.

او افزود: اردوهای ما تا نیمه اول اسفند ماه ادامه دارد و پس از آن سه تورنمنت بین‌المللی را در جزیره زیبای کیش پیش رو داریم که در آن‌جا با ریزش تکواندوکاران اردونشین مواجه خواهیم بود تا با ۱۶ نفر به اردوهای خود ادامه دهیم. در فروردین ماه نیز یا از طریق تورنمنت خارجی و یا از طریق انتخابی‌ها در داخل کشور ۸ نفر برتر و نهایی تیم ملی را انتخاب می‌کنیم.

مربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال، آیا امکان انتخاب تکواندوکاران جدید از تورنمنت‌های جزیره کیش برای شرکت در اردوها وجود دارد؟ توضیح داد: فعلا صحبت یا تصمیمی در این مورد وجود ندارد ولی اگر نیرویی باشد که بتواند خود را اثبات کرده و به مدال طلا برسد شاید مورد استفاده قرار بگیرد.

او در خصوص پیوستن مهدی‌خدابخشی به اردوی تیم ملی و شرایط فعلی مصدومیت این ملی‌پوش گفت: طبق اطلاعی که من دارم جراح او گفته است تقریبا سه هفته دیگر می‌تواند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند، اما عکس‌های دست او چیز دیگری نشان می‌دهد و همانطور هم که قبلا گفته‌ام، من فکر نمی‌کنم بتواند در سه هفته تمرینات مبارزه‌ای و درگیری را شروع کند. با این وجود مهدی از تکواندوکاران باتجربه و خوب تیم ملی است. به دلیل حادثه‌ای که در انتخابی‌ها برای او پیش آمد این فرصت را به او داده‌ایم تا خود را در اردوهای تیم ملی اثبات کند.

بسحاق در پاسخ به این سوال که تکلیف فرزان عاشورزاده چه می‌شود؟ گفت: فرزان نیز از ملی‌پوشان خوب تیم ملی است که متاسفانه نتوانست در مسابقات انتخابی آنطور که از او انتظار می‌رفت عمل کند و حذف شد. با این حال به دلیل رزومه‌ای که دارد در تورنمنت جام ریاست فدراسیون جهانی کیش به او فرصتی دوباره داده‌ایم تا در صورت امکان بتواند به تیم ملی برسد.

مربی تیم ملی تکواندو در خصوص انتقاد برخی از ملی‌پوشان نسبت به نحوه برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو توضیح داد: این انتقادها نظر شخصی است ولی چون در زمینه مربیگری ورود نکرده‌اند تجربه کافی را ندارند. در تمام دنیا انتخابی‌ها به همین روش صورت می‌گیرد و کسی را از جلوی در خانه‌اش به تیم ملی دعوت نمی‌کنند. در همه رشته‌ها اعم از والیبال،‌ کشتی و فوتبال کشورمان هم همین سبک انتخابی‌ها وجود دارد. اگر کسی را در حاشیه امنیت قرار دهیم نتیجه المپیک ریو باز هم تکرار خواهد شد چرا که در آن زمان هم شاهد بودیم تکواندوکاری که در حاشیه امنیت قرار داشت هیچ کدام از مسابقات داخلی و لیگ را شرکت نمی‌کرد و در ریو چنین نتیجه‌ای کسب شد.

علی‌محمد بسحاق در پایان و در خصوص برنامه‌های تیم ملی تکواندو توضیح داد: ما برنامه‌های خود را از زمان شروع فعالیت در تیم ملی، ریز به ریز نوشته و تحویل فدراسیون داده‌ایم. در حال حاضر سه تورنمنت بین‌المللی را در داخل کشور داریم،‌ برای فروردین ماه نیز یک تورنمنت برون مرزی را در یکی از کشورهای اروپایی درخواست کرده‌ایم که باید دید مورد قبول واقع خواهد بود یا نه و برای آخرین مرحله هم برگزاری یک اردوی مشترک با تیم روسیه را به فدراسیون داده‌ایم که فعلا قطعی بودنش مشخص نیست.

انتهای پیام

خبرنگار: علی‌اصغر عبداللهی

دبیر خبر: امیرداود کمالی

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.