به گزارش کسب و کار نیوز، فعالان جوان بخش آی تی کشورمان در همین زمینه اخیرا موفق شده اند اپلیکیشنی را عملیاتی کنند که شهروندان با کمک آن می توانند بخش عمده ای از خدمات مورد نیاز خود را با صرف زمان و هزینه های اندک بدست بیاورند.آخرین نمونه این دستاورد در قالب اپلیکیشن”کنترات” به اجرا در آمده است که نصب آن روی گوشی های هوشمند طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز و روزمره را در اختیار کاربران قرار می دهد.استارتآپ کنترات قادر است مجموعه ای وسیع از خدمات مانندتعمیرات ساختمان،خدمات اتومبیل،پزشکی، سلامت و آرایش،دامپزشکی،قالیشویی وخشکشویی،پست و ارسال محموله،تعمیر لوازم خانگی و اداری،حمل و نقل، تعمیرات تجهیزات کامپیوتری،اسباب کشی، کارواش سیار،نظافت و نگهبانی و بسیاری از خدمات دیگر را درکمترین زمان ممکن در اختیار کاربر قرار دهد. مقدادمیرزایی مدیر عامل این استارت آپ دریک نشست خبری که به مناسبت رونمایی از اپلیکیشن کنترات برگزار شد گفت:این سامانه به گونه ای طراحی شده است که ۲۰ شاخه و ۳۰۰ زیر شاخه خدماتی را برای متقاضیان در دسترس قرار دهد و کاربران می توانند طیف وسیعی از امور خدماتی را در کمترین زمان ممکن و بدون مراجعه مستقیم به شرکت ها و افراد امکان پذیر کند.
عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ادامه داد:این اپلیکیشن می تواند یک پل ارتباطی بین متخصص و کاربر باشد تا بر مبنای آن نیازهای روزمره خدماتی افراد محقق شود .
وی افزود: کنترات می تواند با درخواست های ثبت شده ،پشتیبانی های لازم را به بهترین شکل ممکن و در کوتاه ترین بازه زمانی به عمل بیاورد به گونه ای که با اتصال کاربر با متخصص پیگیری های لازم برای هرگونه خدمات عمومی امکان پذیر شود.میرزایی اضافه کرد: در این اپلیکشن می توان درخواست مربوطه را بدون صرف هیچ هزینه ای لغو کرد.
مدیر عامل شرکت آسان فناوران همراه رامان همچنین گفت:در دنیای امروز پیشرفت علوم و تکنولوژی تحولات بسیاری در زندگی انسان ها ایجاد کرده است و از اهمین رهگذر آرامش خاطر و رفاه و راحتی را برای آنها به ارمغان آورده است.وی با بیان این که مردم امروز به راحتی و با استفاده از گوشی های هوشمند خود با هزینه عادلانه برای خود وسیله حمل و نقل تهیه می کنند می توانند انواع خدمات مورد نیاز خود را هم بر همین قالب دریافت کنند،گفت: کنترات، سایت و اپلیکیشن خدمات خانگی و اداری است و مشتریان بهصورت ۲۴ ساعته میتوانند درخواست خود را از طریق سایت یا اپلیکیشن ثبت کنند و از پیگیری در رسیدگی به درخواستهای خدمات خانگی و اداری خود مطمئن شوند.
عضو صنف فنآوران رایانه تهران همچنین اضافه کرد:تاکنون ۴۰۰ قرارداد با شرکتهای مختلف منعقد شده است و ایده اولیه این فعالیت اقتصادی در دانشگاه شهید بهشتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.بر پایه گفته های میرزایی نرم افزار کنترات حاصل کار یک تیم محقق از دانشجویان MBA دانشگاه شهید بهشتی است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ شکل گرفت و دو سال بعد در تیرماه سال ۱۳۹۷ به صورت پایلوت به کار گرفته شد.وی با اشاره به این که این اپلیکیشن مزایای فراوانی برای کاربران به ارمغان می آورد گفت:به موازات این امکانات مزایایی برای کشور نیز ایجاد خواهد شد که افزایش اشتغال برای نیروهای متخصص با کمترین هزینه و با سرمایه ای اندک،کاهش آلودگی هوا و ترافی و کاهش مخارج عمومی وصرفه جویی در زمان از آن جمله است.
میرزایی تعداد کابران فعال این استارتآپ را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اپلیکیشن خدمات اداری و خانگی در قالب یک استارتآپ از تیر ماه امسال وارد فضای کسب و کارهای اینترنتی شده است و در تلاش است خدماتی را با قیمت کمتر و کیفیتر به مشتریان ارائه دهد، ارائه این خدمات به کاهش قیمتها و رقابتیتر شدن ارائه خدمات منجر میشود.۳۷۰ متخصص در قالب شرکت یا اصناف دارای جواز کسب جذب این اپلیکیشن شدهاند و حدود ۴۵۰۰ متخصص را تحت مدیریت خود قرار دادهاند.وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با فرهنگسازی در استفاده از کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری بتوان موجب رشد و ارتقا اقتصادی سطوح مختلف جامعه شد.