صفحه اصلی / اقتصادی / بیمه / بیمه شخص ثالث راننده محور می شود
بیمه شخص ثالث راننده محور می شود

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

بیمه شخص ثالث راننده محور می شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه شخص ثالث از سال آینده، آزمایشی به جای خودرو به راننده داده می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه شخص ثالث از سال آینده، آزمایشی به جای خودرو به راننده داده می‌شود.

غلامرضا سلیمانی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به پرخطر و کم خطر بودن راننده، ­ از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده ­تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: زن یا مرد بودن راننده، جوان یا پیر بودن و پرخطر و کم خطر بودن راننده در این مصوبه لحاظ خواهد شد و راننده‌هایی که رانندگی بهتری دارند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به این که خانم‌هایی مرتب‌تر رانندگی می‌کنند، در سال آینده که بیمه شخص ثالث راننده محور می‌شود، خانم‌ها تخفیفات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

غلامرضا سلیمانی افزود: راننده محور بودن بیمه شخص ثالث یعنی خودرو نیست که بیمه دریافت می‌کند بلکه خود راننده است که بیمه نامه را دریافت می‌کند و بسیاری از راننده‌ها هستند که با خودروهای ارزان قیمت خوب رانندگی می‌کنند و کمترین تخلف را دارند، اما برخی از افراد با خودروهای گران قیمت بد رانندگی می‌کنند و افراد پرخطر محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد:​ در جهت راننده محور کردن بیمه شخص ثالث جنسیت، سن افراد و سابقه آن‌ها مطرح است و، چون خانم‌ها مرتب‌تر رانندگی می‌کنند بیشتر از بقیه از تخفیقات بیمه‌ای می‌توانند استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.