صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / برنامه دانشگاه صنعتی شریف برای سرآمد بودن در حوزه کارآفرینی
برنامه دانشگاه صنعتی شریف برای سرآمد بودن در حوزه کارآفرینی

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خبر داد

برنامه دانشگاه صنعتی شریف برای سرآمد بودن در حوزه کارآفرینی

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه شریف توسعه نهادین علمی و پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده گفت: دانشگاه شریف تلاش می‌کند در حوزه کارآفرینی در کشور سرآمد باشد.

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دانشگاه ها برای رشد علمی و پژوهشی خود نیازمند ارتباط خوب با صنعت کشور هستند، گفت: صنایع مختلف کشور نیز باید معتقد باشند که برای رشد و ارتقای محصولات خود نیاز دارند که از توانمندی های دانشگاه ها و تکنولوژی های مدرن علمی و فناوری جامعه علمی و دانشگاهی تا حد زیادی بهره مند شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، وی ادامه داد: در این حوزه، اگر چه ما با تجربه های و بلوغ سازمانی موجود در دانشگاه، رویکرد جدیدی را آغاز کردیم اما به دنبال سرمایه گذاری برای توسعه فناوری های جدید هستیم و همچنین تجاری سازی دستاوردها را از اهداف مهم خود قرار داده ایم.

فتوحی گفت: به دنبال این رویکرد، قطعا ارزش آفرینی به مراتب بیشتر و بهتری می تواند در دانشگاه ایجاد شود.

وی افزود: با این تفاسیر، نگرش دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت این است که بتوانیم با پروژهای کوچک و بزرگ و صنایع مختلف کشور ارتباط برقرار کنیم و فعالیت های مشترک مطلوبی را نیز با همکاری هم پیش ببریم و در واقع دانشگاه بتواند در حل مسائل و چالش های کشور نقش موثری ایفا کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: امروزه حوزه کارآفرینی، توسعه مهارت های کارآفرینانه و تامین زیرساخت های این حوزه، جزء برنامه های اساسی بسیاری از دانشگاه های دنیا است و دانشگاه صنعتی شریف نیز در همین راستا، تلاش کرده روند فعالیت های کارآفرینانه خود را در دانشگاه از سال ۷۹ آغاز کند و مولفه های مختلفی که در این حوزه فعال هستند را به کار بگیرد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه شریف، با راه اندازی و گسترش دیگر اجزای فعال در زمینه کارآفرینی مثل شتاب دهنده، مرکز رشد زیر نظر پارک علم و فناوری و مورد حمایت و مدیریت یک مجموعه واحد تلاش می کند ظرفیت مختلف دانشجویان، استادان و صاحبان صنایع مختلف را گرد هم بیاورد و بتواند در این حوزه موفق شود.

فتوحی افزود: رویکرد دانشگاه در این حوزه ایجاد ارتباط بیشتری بین دانشجویان و فارغ التحصیلان و اساتید جهت ایجاد یک تیم حرفه ای و همچنین رقابت سالم در راستای حل چالش ها و مشکلات است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه توسعه مدرسه اشتغال با هدف خود شناسی و مهارت آموزی دانشجویان و افراد مختلف و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف برای مشارکت هر چه بیشتر در رویدادهای کارآفرینانه است اظهار داشت: حوزه پارک علم و فناوری دانشگاه، به عنوان آخرین حلقه از این زنجیره دانش و ارزش که در سال ۹۵ با حمایت های معاونت علمی شکل گرفت در ناحیه نوآوری توانسته بیش از ۴۵۰ شرکت دانش بنیان را در اطراف دانشگاه در راستای ارتقای کسب و کارهای دانش بنیان مستقر کند.

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه، توسعه نهادین علمی و پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است و از ظرفیت نهادهای شتاب دهنده بهره مطلوب را خواهد برد تا دانشگاه شریف بتواند در حوزه کارآفرینی در کشور سرآمد باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.