صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / خاطرات یک بالکن بر بام هند روایت می شود
خاطرات یک بالکن بر بام هند روایت می شود

خاطرات یک بالکن بر بام هند روایت می شود

فیلم کوتاه مستند «خاطرات یک بالکن» ساخته مجتبی محمودی برای رقابت در جشنواره در هند به بمبئی رفت تا این بار روایتگری از ایران به هند باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، فیلم کوتاه مستند «خاطرات یک بالکن» نگاهی دارد به حوادث سیاسی و اجتماعی ای که سبزه میدان از سال ۱۳۰۷ شمسی تا امروز شاهد آن بوده است. امیر افشارایرانی، رویا صادقی، صدف جمشیدی، امیر موسوی و مبین کرمی بازیگران این فیلم کوتاه مستند هستند.
نویسنده و کارگردان این فیلم مجتبی محمودی بوده و تحقیق آن بر عهده غنچه استوارنیا و مجتبی محمودی نور است.
در کناره سبزه میدان، میدان مرکزی شهر قزوین خانه ای قدیمی است که سال ها است خالی و به گواه کنگره و قرنیزها خانه هم سن میدان است که زندگی در آن متوقف شده است؟.
براین اساس در حوادث سیاسی و اجتماعی که میدان میزبان آن بوده، خانواده ساکن در آن خانه چه نقشی داشته اند؟ پدر خانواده مصدقی بوده و پسر سلطنت طلب؟ مادر خانواده از انقلابیونی بوده که در میدان شعار می داده؟ دختر خانواده لابد دل در گرو انقلاب نداشته و همان سال ها مهاجرت کرده؟ سوالاتی است که در این مستند به آنها پاسخ داده خواهد شد.
فیلم کوتاه مستند «خاطرات یک بالکن» برای رقابت در جشنواره DADASAHEB PHALKE INTERNATIONAL FILM FESTIVAL, DPIFF که در هند برگزار می شود، رقابت خواهد کرد.
این جشنواره بیستم فوریه (یکم اسفند ماه) در شهر بمبئی هند برگزار خواهد شد.
پخش بین المللی این مستند کوتاه بر عهده موسسه شمید با مسئولیت نوید نیکخواه آزاد است.
دیگر عوامل این فیلم کوتاه می توان به مدیر تصویر برداری: عرفان دادخواه، تدوین: امیر افشار، صداگذاری: حبیب هاشمی، طراح صحنه: غزاله عمیدی و گوینده متن: حامد باقری تنها اشاره کرد.
فراهنگ ** ۹۲۴۶ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.