صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تشخیص و درمان سرطان با تصویربرداری لیزری سه‌بعدی
تشخیص و درمان سرطان با تصویربرداری لیزری سه‌بعدی

تشخیص و درمان سرطان با تصویربرداری لیزری سه‌بعدی

انجمن اپتیک و فوتونیک ایران؛ کارگاه تصویربرداری لیزری سه بعدی باهدف معرفی روش‌های جدید تصویربرداری لیزری برای تشخیص سرطان سینه و مغز برگزار می‌کند.

کارگاه تصویربرداری لیزری

به گزارش کسب و کار نیوز، در بیست و پنجمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و یازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران، کارگاه تصویربرداری لیزری سه بعدی برای تشخیص سرطان باهدف معرفی روش‌های جدید تصویربرداری لیزری برای تشخیص سرطان سینه و مغز با سرفصل‌های ذیل برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ در این کارگاه، اصول و مبانی تصویربرداری سه بعدی لیزری برای تشخیص سرطان توضیح داده خواهد شد، این کارگاه در دو بخش معرفی روش‌های نوری و بخش ادوات و پردازش تصویر تدوین‌شده است.

در بخش اول، ابتدا مزایا و معایب این نوع تصویربرداری‌ها شامل روش‌های پخش نوری و اپتواکوستیکی تشریح و کاربردهای آن در سرطان‌های پوست، پروستات و پستان ارائه می‌شود.

در بخش دوم، ابتدا مباحث پردازش تصویر و روش‌های مرتبط برای تصویربرداری سه بعدی  بیان و سپس ادوات موردنیاز تصویربرداری سه بعدی لیزری گفته خواهد شد. در انتها نیز برای جمع‌بندی، دو چینش تصویربرداری سه بعدی برای سرطان پوست و پستان به صورت مفصل موردبررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش؛ ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ به منظور بررسی تمامی شاخه‌های نوین درمانی در این معاونت در حال فعالیت است.

طبق اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ کارگاه تصویربرداری لیزری سه بعدی برای تشخیص سرطان در تاریخ هشت بهمن‌ماه سال جاری توسط انجمن اپتیک و فوتونیم ایران در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سایت ICOP.IR مراجعه کنند.

پایان پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.