صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / امضای تفاهم‌نامه سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
امضای تفاهم‌نامه سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

امضای تفاهم‌نامه سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سالن اجتماعات موزه حیات وحش پارک ملی گلستان قرارداد حفاظت نوین در پارک ملی گلستان امضا شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، تفاهم نامه اجرای پروژه تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی در پارک ملی گلستان برای نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز بیست ساله در پایش محیط زیست و حفاظت از جنگل ها، مراتع و تنوع زیستی به امضا رسید.

عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث با بیان این که محیط زیست کشور بیش از ۱۲۰ شهید و ۷۰۰ زخمی داشته است، اظهار کرد: پارک‌های ملی ۱۲ درصد از سطح کشور را به خود اختصاص داده‌اند و در آینده به ۱۵ درصد می‌رسد که باید حفظ شود تا نسل‌های آینده ما از این منابع طبیعی بهره‌مند شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اجرای پروژه پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی از قبیل آتش‌سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا به زودی با امضای تفاهم نامه میان سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع و بهره‌برداری خواهد شد.

وی بیان کرد:  آقای جهرمی جوانی است که به ما انرژی می‌دهد و در این کار خودش پیش قدم شد.

کلانتری با اشاره به وجود ۲۵ پارک ملی در سطح کشور، افزود: دستاوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می‌آید و اجرای پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار طبیعی از قبیل آتش سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا در پهنه پارک ملی گلستان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: از سال آینده ردیف بودجه مستقلی برای پارک ملی گلستان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

 محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث گفت: این پروژه هم یکی از طرح‌های آزمایشی ما برای اجرای پایلوت در پارک ملی گلستان است تا در صورت موفقیت در تمام کشور اجرایی شود. این پروژه طی ۹ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه از بخش خصوصی و استارت آپ‌ها کمک خواهیم گرفت.

بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پارک ملی گلستان

عیسی کلانتری معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به همراه معاون محیط زیست طبیعی این سازمان، امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و همراهان از زیستگاه‌های غنی پارک ملی از جمله میرزابایلو و آلمه دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند حفاظت نوین در پارک ملی قرار گرفت.

کلانتری در بازدید از پارک ملی گلستان گفت: بررسی پروژه‌های لازم الاجرا در پارک ملی گلستان برای حفاظت بهتر از این سرمایه ملی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله این اقدامات حفاظت بیشتر از دشت میرزابایلو با استفاده از فنس کشی، تجهیز کردن محیط بانی‌ها به امکانات پیشرفته حفاطتی از جمله پهپاد و موتورهای تندرو و استفاده از دوربین‌های مادون قرمز و دید در شب برای شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی است.

وی تصریح کرد: امروز فناوری می‌تواند به ما کمک کند تا با سرعت بیشتری از وقوع آتش سوزی در پارک ملی گلستان باخبر شویم و در کوتاه‌ترین زمان اطلاع‌رسانی و اطفای حریق انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.