آقای شاه مستندی شد

آقای شاه مستندی شد

مستند «آقای شاه» به کارگردانی «محمد زین‌العابدینی» در جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند می رود.

به گزارش کسب و کار نیوز،نهمین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «آقای شاه» ساخته محمد زین‌العابدینی از شبکه مستند پخش خواهد شد.
در این قسمت و پس از پخش مستند، یعقوب توکلی و عباس سلیمی نمین از تاریخ پژوهان تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی مهمان برنامه خواهد بود و با موضوع تاریخ حکومت پهلوی، اتفاقات این دوره از تاریخ ایران و پیروزی انقلاب اسلامی صحبت خواهند کرد.
علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.
مستند آقای شاه، نگاهی عمیق به دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی است و اتفاقات مختلف این دوره را از سال‌ ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۵۷ روایت می‌کند.
از جمله وقایع مهمی که در این مستند مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، ماجراهای سال ۱۳۴۲، تبعید امام خمینی (ره)، تصویب قانون کاپیتولاسیون، خروج شاه از کشور در سال ۱۳۵۷ و … اشاره کرد.
همچنین در این مستند روایت‌های ناگفته از فعالیت‌ها و کارهای پنهانی محمدرضا پهلوی به تصویر کشیده می‌شود.
آقای شاه، لقبی است که امام خمینی (ره) به محمدرضا پهلوی داده بود و در بسیاری از سخنرانی‌های خود، او را با این عبارت مورد خطاب قرار می‌داد.
این مستند ۷۰ دقیقه‌ای به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب و همزمان با ۲۶ دی و خروج شاه از کشور برای نخستین بار از برنامه «به اضافه مستند» پخش و رونمایی خواهد شد.
این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه ۲۵ دی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۶ دی ساعت ۹ و جمعه ۲۸ دی ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
فراهنگ **۹۲۱۰ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.