صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / فعالیت گرمخانه‌ها ۲۴ ساعته شد
فعالیت گرمخانه‌ها ۲۴ ساعته شد

فعالیت گرمخانه‌ها ۲۴ ساعته شد

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از شبانه‌روزی شدن گرمخانه‌ها تا زمانی که دمای هوا در شب به بالای ۵ درجه سانتیگراد برسد، خبر داد.

اسکان کارتن خواب ها در گرمخانه های شهرداری

به گزارش کسب و کار نیوز سید نجم الدین محمدی گفت: از هفته گذشته که دمای هوا به شکل محسوسی کاهش یافته است، ساعت فعالیت گرمخانه‌ها افزایش پیدا کرده، به‌گونه‌ای که این مراکز به طور ۲۴ ساعته آماده پذیرش مددجویان هستند. 

وی با اشاره به استقرارهر شب بیش از ۲۰۰۰ نفر در گرمخانه‌ها اظهارکرد: به‌طور معمول ساعت کار گرمخانه‌ها به این شکل است که مددجویان ساعات اولیه صبح از مراکز خارج شوند اما با شبانه‌روزی شدن این مراکز هیچ اجباری برای خروج مددجویان نیست و وعده‌های غذایی گرم هم در این اماکن توزیع می‌شود. 

محمدی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در گرمخانه مستقر می‌شوند، مصرف‌کننده مواد مخدرهستند و ترجیح می‌دهند صبح برای کار یا مصرف مواد از مراکز خارج شوند که این به تصمیم شخصی افراد برمی گردد و مراکز در این زمینه نقشی ندارند. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به حضور گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی در تمامی مناطق به‌ویژه منطقه ۱، ۲ و ۱۲ گفت: در حال حاضر در کنار گشت‌های معمول، ۴ دستگاه اتوبوس در منطقه ۱۲، ۲ دستگاه در دره فرحزاد و یک دستگاه در تجریش، آسیب‌دیدگان را از کلونی‌های اصلی جمع‌آوری می‌کند و به گرمخانه‌ها انتقال می دهد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی، محمدی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد کارتن خواب، مراتب را به ۱۳۷ اطلاع دهند تا با حضور مددکاران شهرداری تهران نسبت به انتقال این افراد به گرمخانه‌ها اقدام شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.