صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بیش از ۱۰۰۰ شرکت در صف دریافت مجوز دانش بنیان
بیش از ۱۰۰۰ شرکت در صف دریافت مجوز دانش بنیان

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی اعلام کرد

بیش از ۱۰۰۰ شرکت در صف دریافت مجوز دانش بنیان

رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از ۱۰۰۰ شرکت فناور متقاضی دریافت مجوز دانش بنیان هستند.

فناوری - دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حسین اخوان علوی در نشست شرکت های دانش بنیان استان قم با رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سالن پارک علم و فناوری استان قم گفت: توسعه و تجاری‌سازی فناوری مهم‌ترین هدفی بوده که در پارک علم و فناوری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان استان قم باید از مزایای استقرار در پارک استفاده بهینه کنند، گفت: یکی از مشکلاتی که بیشتر شرکت های متقاضی دانش بنیان مطرح می کنند، در تعریف پیچیدگی فناوری است که در این زمینه برداشت های مختلفی می شود و خط مشی شاخصی وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید براینکه باید فرایند دانش بنیان شدن گستره بیشتری پیدا کند گفت: معمولا شرکت هایی که در حوزه های غیر از فنی و مهندسی فعالیت می کنند، دانش بنیان شدن آنها سخت و پیچیده می شود.

وی افزود: تعیین نام “خلاق” برای شرکت‌هایی که در حوزه فناوری نرم فعالیت می‌کنند پارک‌های علم و فناوری را از اهداف ترسیم‌شده دور می‌کند، لازم است تا تدابیری اندیشیده شود تا شرکت‌های فعال در حوزه هنر، ادبیات و دیگر ساحت‌های علوم انسانی از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان محروم نباشند.

شایان ذکر است در این نشست که با مشارکت صندوق پژوهش و فناوری کریمه برگزار شد، تعدادی از شرکت های دانش بنیان استان و مستقر در پارک علم و فناوری استان قم، مسائل و موانع پیش رو در دریافت مجوز یا تمدید فعالیت دانش بنیان خود را مطرح کردند که دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی، رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  ضمن پاسخگویی به سوالات، راهنمایی لازم برای پیگیری درخواست ها را دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.