صفحه اصلی / سرخط خبرها / نامه نمایندگان مجلس به کمیسیون تلفیق درباره‌ بودجه ۹۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خبر داد

نامه نمایندگان مجلس به کمیسیون تلفیق درباره‌ بودجه ۹۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تعدادی از نمایندگان به کمیسیون تلفیق مجلس برای بررسی شفافیت در بودجه سال ۹۸ خبر داد.

حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شفاف نبودن بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: مشکل عمده‌ای که در لوایح بودجه سالانه وجود دارد، این است که، بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست و این مشکل در لایحه بودجه‌ سال ۹۸ که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده نیز وجود دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، وی یکی از آسیب‌های شفاف نبودن بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه را منجر به برنامه‌ریزی نکردن صحیح مالی دانست و تصریح کرد: نمی‌دانیم هدف دولت‌ها از شفاف نکردن بودجه شرکت‌های دولتی در لوایح بودجه سالانه چیست، این موضوع بیشتر باید بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: شاید یکی از دلایل شفاف نبودن بودجه‌ شرکت‌‌های دولتی در لوایح بودجه سنواتی، ساختار معیوب و فرسوده بودجه‌نویسی کشور باشد، که در این صورت این ساختار باید اصلاح شود.

سلیمانی، میزان بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه‌های سالانه را حدود دوسوم دانست و در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس، تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ خواستار بررسی‌های موشکافانه این کمیسیون برای شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.