صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / مدیا پلیر VLC از مرز سه میلیارد دانلود عبور کرد
مدیا پلیر VLC از مرز سه میلیارد دانلود عبور کرد

مدیا پلیر VLC از مرز سه میلیارد دانلود عبور کرد

مدیا پلیر محبوب VLC به تازگی از مرز سه میلیارد دانلود در سراسر دنیا عبور کرده است. این آمار فوق‌العاده در حالی بدست آمده که مجموع دانلود این نرم‌افزار در سال 2012، روی تمام پلتفرم‌ها به یک میلیارد دانلود هم نمی‌رسید.

وی ال سی در سال ۱۹۹۶ توسط گروهی از دانشجویان دانشکده Ecole Centrale پاریس توسعه پیدا کرد. تیم سازنده وی ال سی در آن زمان به دنبال راهی ساده‌ برای استریم ویدیو در این مرکز آموزشی می‌گشتند، که نتیجه کار به سرعت به مدیا پلیر رایگانی مبدل شد که امروز همه می‌توانند از آن استفاده کنند.وی ال سی پلیر طی ۲۳ سالی که از عمرش گذشته، همیشه ابزار کارآمدی بوده که امکان پخش فرمت‌های ویدیویی غیر قابل پشتیبانی توسط مدیاپلیرهای دیگر را برای کاربران فراهم کرده است. وی ال سی طی این سال‌ها تقریبا برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شده و جالب است بدانید که شرکت مادر آن، یعنی VideoLan همچنان یک مؤسسه غیرانتفاعی است که امور خود را با مبالغ اهدایی مردمی اداره می‌کند.

مدیا پلیر VLC

همزمان با اعلام دستیابی به سه میلیارد دانلود، مسئولین وی ال سی در مصاحبه با وبسایت VentureBeat از قابلیت‌های آینده این مدیاپلیر خبر داده‌اند. طی ماه‌های آتی قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از AirPlay به نسخه اندروید این نرم‌افزار اضافه می‌شود. در این صورت کاربران اندروید می‌توانند فایل‌های ویدیویی خود را مستقیما از گوشی روی اپل TV استریم کنند.

همچنین قرار است که به زودی پشتیبانی از ویدیوهای واقعیت مجازی هم به این مدیا پلیر محبوب اضافه شود. اعضای تیم توسعه وی ال سی برای این کار اقدام به مهندسی معکوس هدست‌های VR پرطرفدار در بازار کرده‌اند تا توسعه‌دهندگان برای پخش محتوای VR نیازی به استفاده از SDK‌های متفرقه نداشته باشند.مضاف بر این، قابلیت‌هایی نظیر تئاتر مجازی و صدای استریو طی ماه‌های آینده به اپلیکیشن اضافه می‌شوند. وی ال سی حتی برنامه دارد که این مدیاپلیر را برای پلتفرم‌های بیشتری مثل پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوییچ و دیوایس‌های Roku نیز توسعه بدهد.آخرین نسخه وی ال سی پلیر که اخیرا پشتیبانی از فرمت نوظهور AV1 به آن اضافه شده را می‌توانید همین حالا از وبسایت VideoLan دانلود کنید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.