صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / افزایش صادرات محصولات کشاورزی
افزایش صادرات محصولات کشاورزی

افزایش صادرات محصولات کشاورزی

رقم صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی رکوردی بی سابقه از خود به جای گذاشت و معادل ۱۴.۳ درصد ارزش صادرات غیر نفتی کشور شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، رقم صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی رکوردی بی سابقه از خود به جای گذاشت و معادل ۱۴.۳ درصد ارزش صادرات غیر نفتی کشور شد.
بر اساس آماری که مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران از تجارت خارجی بخش کشاورزی و صنایع غذایی ایران در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ را منتشر کرده ، صادرات این بخش افزایش چشم گیری داشته به طوری که ۱۴٫۳ ارزش درصد صادرات غیر نفتی کشور را شامل شده است.

اتاق بازرگانی البته آمار تفکیک شده ای از صادرات محصولات کشاورزی با تولیدات صنایع غذایی منتشر نکرده است اما اقلام عمده صادراتی این بخش شامل، انواع میوه‌های درختی به ارزش یک میلیارد و ۵۱ میلیون دلار با سهم ۲۲ درصد، انواع سبزیجات و محصولات جالیزی به ارزش ۷۹۷ میلیون دلار با سهم ۱۶٫۷ درصد، شیر و فرآورده‌های آن به ارزش ۴۷۱ میلیون دلار با سهم ۹٫۹ درصد، زعفران ۲۶۵ میلیون دلار با سهم ۵٫۶ درصد و ماهی و میگو به ارزش ۲۴۲ میلیون دلار با سهم ۵٫۱ درصد از کل ارزش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی است.

این درحالی است که در صادرات محصولات خام و کالاهای اساسی که برای تولید آنها از یارانه دولتی استفاده میشود، باید دقت بیشتری صورت گیرد تا از خروج کالاهایی که ارزش افزوده پایینی دارند و کالاهای مصرفی مردم هستند، جلوگیری شود.

مقدار صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در این مدت ۵ میلیون و ۶۴ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵٫۳ درصد افزایش دارد و در مقایسه با آمار موجود سالهای گذشته کشور، رکوردی بی سابقه را از خود به جای گذاشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.