صفحه اصلی / اسلایدر / وعده اشتغالزایی از جیب بنگاه های ورشکسته
وعده  اشتغالزایی  از جیب  بنگاه های  ورشکسته

«کسب و کار» برنامه اشتغالزایی در بودجه 98 را بررسی می کند

وعده اشتغالزایی از جیب بنگاه های ورشکسته

ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ٩٨ از جمله پیش بینی‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه است که به گفته کارشناسان با توجه به شرایط کنونی اقتصادی، امری محال به نظر می‌رسد.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته بود که دولت وعده داد میزان اشتغال در کشور را به بالای ۹۰۰ هزار نفر برساند و طبق آنچه کارشناسان تاکید کردند، قرار بود این کار از مسیر بخش خصوصی بگذرد اما پس از آن نه تلاشی برای بهبود وضعیت بخش خصوصی که طبق گزارش های مرکز پژوهش های مجلس ۹۰ درصد اشتغالزایی را بر عهده داشت، صورت گرفت و نه این اشتغالزایی از سمت بخش های دولتی اتفاق افتاد.
با توجه به این وضعیت و گرفتاری های بنگاه‌های اقتصادی در تامین سرمایه در گردش، تولید به موقع و همچنین واردات مواد اولیه که تعطیلی بنگاه‌ها را در پی داشته، تحقق این برنامه حداقل از طریق بخش خصوصی منتفی به نظر می‌رسد.
تخصیص بخش عظیمی از اعتبارات بودجه به هزینه های جاری و دستگاه های دولتی نیز نشان می دهد اعتبارات بودجه ای نیز آینده روشنی برای ایجاد اشتغال، ترسیم نمی‌کند. مثل همیشه میزان اعتبارات تخصیص یافته به بخش های عمرانی که نقش مهمی در ایجاد شغل دارند، مورد غفلت قرارگرفته است.
در همین رابطه محمود نگهبان سلامی با اشارهبه برگزاری اولین جلسه کمیسیون تلفیق با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، همتی رئیس کل بانک مرکزی و زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: در این جلسه نوبخت سه هدف اصلی بودجه را اشتغال، کاهش فقر مطلق و مهار تورم دانست.وی افزود: نوبخت همچنین گفت ۶۵۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون و هفتاد و هفت هزار شغل در سال ۹۸ در نظر گرفته شده و همچنین ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و دارو .. پیش‌بینی شدهاست.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.