صفحه اصلی / اسلایدر / خودنمایی نیو کالکشن های قاچاق
خودنمایی  نیو کالکشن های   قاچاق

سرشاخه‌هاي قاچاق پوشاك به بهانه‌هاي مختلف مانع اجراي طرح مبارزه با برندها شده‌اند

خودنمایی نیو کالکشن های قاچاق

طي چند هفته گذشته ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد از اول دي‌ماه، عرضه پوشاك در فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده پوشاك خارجي فاقد نمايندگي رسمي ممنوع است و واحدهاي متخلف پلمب خواهند شد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، در اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است: «از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷ عرضه پوشاک در واحدهای تجاری عرضه‌کننده پوشاک خارجی فاقد نمایندگی رسمی ممنوع است. بدیهی است مطابق قانون از این تاریخ نسبت به جمع‌آوری کامل و پلمب واحدهای متخلف، از طریق نهادهای متولی اقدام جدی صورت می‌پذیرد.»
در این رابطه مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به آغاز طرح ضربتی مبارزه با قاچاق پوشاک گفت: با شناسایی امکان عرضه پوشاک قاچاق، برخورد با این پدیده با قاطعیت بیشتری صورت می‌گیرد. به گزارش تسنیم، محمدعلی اسفنانی با اشاره به آغاز طرح ضربتی بنا به تصویب در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برخورد با پدیده قاچاق پوشاک اظهار داشت: بنا به گزارشات واصله حدود ۲٫۵ میلیارد دلار پوشاک در کشور قاچاق می‌شود. وی ادامه داد: هرچند نوسانات قیمت بازار سبب شد قاچاق پوشاک چندانی در بازار وجود نداشته باشد؛ اما همین تعداد قاچاق نیز بسیار قابل توجه است. مدیرکل تعزیرات استان تهران افزود: این طرح با کمک وزارتخانه‌های اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و قوه قضائیه آغاز شده است که با شناسایی امکان عرضه پوشاک قاچاق، برخورد با این پدیده با قاطعیت بیشتری صورت می‌گیرد. اسفنانی خاطرنشان کرد: کالای قاچاق روند و روال ویژه خود را دارد و هیچ‌گاه وارد بازار نمی‌شود و تنها کالاهای احتکارشده هستند که با طی مراحل قانونی وارد بازار می‌شوند که در حال حاضر برخی از آنها وارد بازار و برخی دیگر نیز با قطعی شدن رای وارد بازار می‌شوند.
متاسفانه از زمان اعلام این خبر تا به امروز حرکتی مرتبط با برخورد با فروشندگان برندهای خارجی انجام نشده است و سنگ‌اندازی‌های بسیاری از جانب ذی‌نفعان دیده می‌شود. در همین رابطه دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با انتقاد از وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مقابله با عرضه‌کنندگان پوشاک محرز قاچاق گفت: آخرین رقم قاچاق پوشاک ۲٫۷ میلیارد دلار بوده که بیشترین حجم آمار قاچاق کشور را در سال ۹۶ به خود اختصاص داده است.

بهانه کمبود پوشاک در بازار شب عید
اسماعیل بهمنی، فعال بازار پوشاک
تا آنجایی که به یاد داریم، طرح مبارزه با قاچاق پوشاک چند سالی است که قرار است اجرا شود و هر بار نیز قوانین جدیدی برای آن تصویب شده که متاسفانه تمام این طرح‌ها تا به امروز نه تنها منجر به کاهش پوشاک قاچاق در بازار نشده، بلکه هرازچندی شاهد تاسیس و راه‌اندازی فروشگاه‌های برندهای خارجی هستیم.‌ این فروشگاه‌ها لطمه بزرگی در کنار قاچاق پوشاک به تولید داخلی وارد کرده‌اند و جلوی توسعه در این بخش را گرفته‌اند. تولیدات داخلی پوشاک در انبارها خاک می‌خورد؛ در حالی که در فروشگاه‌های پوشاک خارجی و برند مشتریان زیادی در رفت و آمد هستند. افزایش قیمت مواد اولیه به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت تمام‌شده پوشاک ایرانی را افزایش داد و مردم ترجیح دادند از اجناس خارجی و برند خرید کنند.
در این بین طرح جدید مبارزه با برندهای قاچاق فعال در کشور پیش آمد که هر روز شاهد هستیم عده‌ای که این طرح جلوی درآمدزایی کلان‌شان را می‌گیرد، با بهانه‌های واهی سعی در جلوگیری از اجرای آن دارند. سرشاخه‌های قاچاق پوشاک به بهانه اینکه زمان اجرای این طرح مناسب نیست و بازار شب عید را تهدید می‌کند و نمی‌توان نیاز بازار پوشاک عید را پاسخگو بود، در اجرای این طرح تعلل ایجاد کرده‌اند. در صورتی که اگر به انبارهای تولیدکنندگان داخلی پوشاک سری بزنید، مشاهده خواهید کرد که این انبارها مملو از کالاست و نه تنها بازار شب عید، بلکه بعد از آن را هم جوابگو خواهد بود. متاسفانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعلل بسیاری در برخورد با این واحدها داشته؛ تا جایی که هر روز شاهد اطلاعیه‌های متنوع از این برندها و پوشاک خارجی برای عرضه نیوکالکشن‌ها هستیم. در حال حاضر فقط ۴۰ برند پوشاک خارجی که تمام مراحل قانونی را طی کردند، اجازه عرضه دارند و مابقی بدون مجوز در حال فعالیت هستند. همچنین قرار شد این طرح در ۴۰ مرکز تجاری پایتخت اجرا شود و عرضه‌کنندگان پوشاک خارجی و قاچاق را با پلمب واحد مربوط از ادامه فعالیت منع کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.