صفحه اصلی / اسلایدر / نسخه درمان مقطعی مسکن
نسخه درمان مقطعی مسکن
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-06-17 11:01:23Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

۴۰۰هزار واحد مسکن با تسهیلات ارزان قیمت برای اقشار متوسط به پایین ساخته می شود

نسخه درمان مقطعی مسکن

بازار مسکن در سال های اخیر دستخشوش تحولات بسیاری شده و عوامل بسیاری در آشفتگی آن نقش داشته اند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، چهار مؤلفه ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود و در سال های اخیر بخصوص در ۹ ماه گذشته هیچ کنترلی بر این مولفه ها وجود نداشته و بازار مسکن را متحول کرده است. حدود پنج سال پیش طرحی برای کنترل و دسترسی اقشار کم درآمد به خانه و مسکن مطرح شد که تا به امروز گزارشی از بالا رفتن حتی بک دیوار از این خانه ها وجود ندارد. اما طی هفته گذشته طرحی جدید در همان قالب برای اقشار متوسط به پایین در نظر گرفته شده که در نتیجه آن قرار است  ۴۰۰هزار واحد مسکن برای این افراد ساخته شود. رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:مسئولان وزارتخانه هدفگذاری کرده‌اند که از طریق فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت، شرایط را برای تولیدکنندگان فراهم کنند که برای اقشار متوسط به پایین ۴۰۰هزار واحد مسکن ساخته شود. محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع تولید مسکن اظهار کرد: این موضوع در گذشته در اولویت وزارت راه و شهرسازی نبود.

وی افزود: اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی تولید مسکن را در اولویت قرار داده است. رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزیر جدید راه و شهرسازی باید در زمینه تولید مسکن گام‌های جدی بردارد، افزود: مسئولان وزارتخانه هدفگذاری کرده‌اند که از طریق فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت، شرایط را برای تولیدکنندگان فراهم کنند که برای اقشار متوسط به پایین ۴۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود. رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: معتقدم وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود چرا که با توجه به اینکه حجم کار در این وزارتخانه زیاد است، بنابراین ضروری است که این وزارتخانه به دو بخش راه و مسکن تفکیک شود. رضایی افزود: با تفکیک وزارتخانه می‌توان در بخش مسکن متمرکز شد و با افزایش تولید، حوزه مسکن تقویت می‌شود.

بازار همچنان منتظر مسکن اجتماعی است

مصطفی قلی خسروی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک

مشابه این طرح در سال های قبل با عنوان مسکن اجتماعی نیز مطرح شد و تا آنجای که اطلاعات نشان می دهد هنوز شرایط و آمار قابل قبولی از آن شنیده نشده است. مسکن اجتماعی نیز با هدف کمک به اقشار کم درآمد کلید خورد و هنوز بعد از گذشت حدود پنج سال از اجرای آن به جایی نرسیده است. در حال حاضر هنوز طرح قبلی به سرانجام نرسیده طرحی جدید ارایه شده که برای اجرای آن نیز شاید باید سالها در انتظار بود. مسکن اجتماعی در زمان سکانداری مقام وزارت قبلی مطرح شد اما موفق عمل نکرد و بازار همچنان منتظر مسکن اجتماعی است.

در این شرایط شاهد بودیم که در دولت های گذشته اما با سخن گفتن از مسکن مهر عملیات ساخت و ساز آن آغاز شد. البته اصلا ابن بدان معنا نیست که تایید و یا اعتراضی بر ساخت آن مسکن ها داشته باشیم و البته هیچ اظهارنظری درخصوص جانمایی مسکن مهر بنده ندارم اما به هر حال در دولت های گذشته به محض ورود بانک‌های خصوصی به بخش مسکن، ساخت مسکن مهر آغاز شد و  این طرح جو روانی رشد قیمت مسکن را تا حدودی کنترل کرد، بنابراین وقتی دولت وعده‌ای را به مردم می‌دهد باید آن را جامه عمل بپوشاند اما تا به امروز بازار معطل میکن اجتماعی مانده و شاهد هستیم که طرحی دیگر در راستای شفا بخشیدن به بازار مسکن ارایه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

۹۱.۳ درصد چک‌ها در اسفندماه وصول شد

به گزارش کسب و کار نیوز، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در اسفندماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.