صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نامه راگوزین از همکاری چین و روسیه پرده‌برداری کرد
نامه راگوزین از همکاری چین و روسیه پرده‌برداری کرد

نامه راگوزین از همکاری چین و روسیه پرده‌برداری کرد

دیمیتری راگوزین رئیس "سازمان فضایی روسیه"(روسکاسموس) طی نامه‌ای رسمی، موفقیت چین در فرود آرام کاوشگر چانگ ای-4 در بخش پنهان ماه را به ژانگ کجیان مدیر سازمان فضایی چین تبریک گفت.

کره ماه

به گزارش کسب و کار نیوز؛ گرچه این نامه ظاهرا یک تبریک معمولی بشمار می‌رود اما از سوی دیگر نشان داد راگوزین به نوعی روسیه را در این موفقیت چین سهیم می‌داند. در نامه دیمیتری راگوزین به ژانگ کجیان آمده است: از طرف خودم و سازمان دولتی روسکاسموس می‌خواهم شروع موفقیت آمیز اجرای مأموریت کاوشگر چانگ ای-۴ اولین فرود نرم در بخش دور ماه که برای نخستین بار در تاریخ بشریت صورت می‌گیرد را به شما و کل گروه دانشمندان سازمان فضایی چین تبریک بگویم.

در این نامه ضمن اشاره به اهمیت ماموریت این کاوشگر و سهم روسیه در این برنامه آمده است: روسیه و چین در زمینه فعالیت‌های فضایی، همکاری طولانی و باارزشی داشته‌اند. برای ما بسیار دلپذیر است که در اجرای طرح بزرگ و ارزشمند مطالعه ماه، ما نیز همکاری داشته و سهم قابل توجهی بر عهده ما بوده است. ما خوشحال هستیم که تجهیزات برق کاوشگر چانگ ای-۴ توسط منابع رادیو ایزوتوپ الکتریکی تولید شده در روسیه تامین می‌شود. من مطمئن هستم که در آینده ما باز هم فرصت‌های زیادی برای همکاری موثر برای منافع کشورهایمان خواهیم داشت.

وی می‌افزاید: آرزو می کنم شما و همکاران‌تان خلاقیت‌های جدید و برنامه‌های جالبی در زمینه فعالیت‌های فضایی برای مقاصد صلح آمیز داشته باشید.

کارشناسان این نامه را نوعی زیرکی راگوزین برای استفاده از فضای مثبت رسانه‌ای به دست آمده از موفقیت چین در اجرای برنامه موفق کاوشگر چانگ ای-۴ می‌دانند. این کاوشگر روز سوم ماه ژانویه در منطقه دهانه “فون کارمن” فرود آمد. موفقیت این کاوشگر از آنجا مهم تلقی می‌شود که تا به امروز هیچ سفینه بدون سرنشین یا سرنشین‌داری در آن سوی ماه فرود نیامده است. از این رو فرود این کاوشگر فصل جدیدی در انجام تحقیقات قمر طبیعی زمین گشوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.