صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / عبداللهی: تکواندوکاران در تیم ملی حاشیه امنیت ندارند/ کادرفنی از جوانان حمایت می‌کند
عبداللهی: تکواندوکاران در تیم ملی حاشیه امنیت ندارند/ کادرفنی از جوانان حمایت می‌کند

عبداللهی: تکواندوکاران در تیم ملی حاشیه امنیت ندارند/ کادرفنی از جوانان حمایت می‌کند

مربی جدید تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به انتخابی‌ها هیچ تکواندوکاری در تیم ملی حاشیه امنیت ندارد و توجه به جوانان توسط کادرفنی فعلی خوب است.

وحید عبداللهی

وحید عبداللهی در گفت و گو با ایسنا، در مورد رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو توضیح داد: با توجه به این که همه مدعیان برای شرکت در این مسابقات آمده بودند سطح خوبی را در مبارزات شاهد بودیم. خصوصا در دیدارهای پایانی شاهد برگزاری رقابت‌های با کیفیتی بودیم که همگی نشان از نتیجه مثبت این انتخابی‌ها بود.

فرزان عاشورزاده، امیرمحمدبخشی و مهدی خدابخشی تکواندوکارانی هستند که در رقابت‌های انتخابی با شکست مقابل حریفان حذف شدند،‌ او در پاسخ این سوال که آیا بهتر است آن‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شوند؟ توضیح داد:‌ همه این تصمیم‌ها به نحوه دید سرمربی تیم ملی یعنی فریبرز عسکری بستگی دارد. نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم و باید دید سرمربی تیم چه تصمیمی را می‌گیرد.

مربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که از چه زمانی صحبت‌ها در مورد اضافه شدنش به کادرفنی مطرح شده بود؟ اظهار کرد: پیش از این فریبرز عسکری در مورد اضافه شدنم به کادرفنی تیم ملی صحبت‌هایی را با بنده انجام داده بود. با توجه به اینکه نتایج خوبی هم با تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های جهانی گرفته بودیم، مایل بودند در کنار تیم ملی باشم که خداراشکر هماهنگی‌های لازمه صورت گرفت و می‌توانم با تیم ملی کار کنم.

او در مورد برنامه‌های تیم ملی نیز توضیح داد: فعلا در مورد برنامه‌ها با سرمربی تیم ملی هماهنگ نشده‌ایم اما تا زمان شروع اردوها دو هفته فرصت هست و ان‌شاءالله به زودی هماهنگی‌ها برای پیاده سازی برنامه‌های تیم ملی صورت می‌گیرد.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به روند فعلی تکواندوکاران می‌توان به موفقیت تیم ملی در رقابت‌های جهانی امیدوار بود؟ توضیح داد: قطعا همینطور است. تیم ملی ایران همیشه در رقابت‌های جهانی مدعی بوده و هیچ وقت حریف دست و پا بسته ای مقابل رقبا نبوده است. اما اگر دقت کنید کشورهای مختلف به دلیل شرکت در گرندپری‌ها و جایزه بزرگ‌ها پیشرفت کرده‌اند. هر ساله چندین مسابقه بین‌المللی برگزار می‌شود که باعث شده انگیره تیم‌ها و تجربه‌ آن‌ها بالاتر رود. با وجود همه این سختی‌ها ما هم همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نتایج خوبی در رقابت‌های جهانی کسب کنیم.

مربی جدید تیم ملی تکواندوی بزرگسالان در مورد کسب تعداد بالایی از سهمیه‌های المپیک، گفت: از الآن نمی‌توان تعداد سهمیه‌ها را پیش‌بینی کرد ولی تکواندو همیشه در این مورد سرآمد بوده است. بعضی اوقات یک تکواندوکار خیلی آماده است و در مبارزه هم از حریف خود جلو می‌افتد مثل امیرمحمد بخشی، ولی با یک اتفاق مصدوم شده و برد را از دست می‌دهد. به همین دلیل تکواندو را نمی‌توان پیش بینی کرد ولی ما سعی می‌کنیم مثل همیشه بیشترین سهمیه را کسب کنیم.

او در مورد شرایط فعلی تیم ملی تکواندو با سرمربیگری فریبرز عسکری نسبت به سرمربی گذشته،‌ توضیح داد: با اتفاق خوبی که در رقابت‌های انتخابی این دوره افتاد، هیچ تکواندوکاری حتی ملی‌پوشان هم در تیم ملی حاشیه امنیت ندارند. اتفاق خوب دوم بازی کردن ملی‌پوشان در لیگ‌برتر بود که سطح کیفی رقابت‌ها را بالا برد. جوانان با بازی کردن مقابل ملی‌پوشان و قهرمانان انگیزه‌های فراوانی به دست می‌آورند که همین مسئله برای آینده تکواندو بسیار مثبت است.

عبداللهی ادامه داد: به همه ملی‌پوشان و تکواندوکاران اعلام شده بود که برای حضور در تیم ملی باید این رقابت‌های انتخابی را پشت سر بگذارند، از این رو همگی برای موفقیت در این دیدارها تمرین کرده و به آمادگی نسبی رسیده‌اند که بسیار خوب است. کسانی را در این دوره از رقابت های انتخابی دیدیم که دور از انتظار و خیلی خوب ظاهر شده‌اند. به عنوان مثال عمادی از تکواندوکارانی است که در وزن چهارم و از رده سنی نوجوانان در این رقابت‌ها حاضر شده بود اما همه رقبای بزرگسالش را زد و به اردوی تیم ملی رسید. فردی هم که فرزان عاشورزاده را حذف کرد ناشناخته و از استان چهار محال و بختیاری بود ولی تکواندوکار جان داری بود. در دوره‌های قبل اینگونه به جوانان اهمیت نمی‌دادند اما ما وقتی از قهرمانی جهان نوجوانان برگشتیم آقای عسکری به من زنگ زد و گفت هر کدام از تکواندوکاران می‌توانند در بزرگسالان خوب باشند را معرفی کنید. چند تکواندوکار را معرفی کردم که به اردوهای تیم ملی رفتند.

مربی تیم تکواندوی لیگ برتری لوازم خانگی کن در پایان افزود: به نظر من این اهمیت دادن به جوانان روند بسیار خوبی است که در این دوره تیم ملی تکواندو رخ داده است. در همه دنیا روند تولید تکواندوکار همینطور بوده و شاهد استفاده از جوانان در تورنمنت‌هایی چون گرندپری و گرنداسلم‌ها هستیم. امیدوارم این روند خوب همچنان ادامه دار باشد تا شاهد نتایج خوبی از تکواندوکاران ایران در میادین مختلف بین‌الملی باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.