صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / اقتصاد جهان در سال میلادی گذشته ۳ درصد رشد کرد

بانک جهانی اعلام کرد

اقتصاد جهان در سال میلادی گذشته ۳ درصد رشد کرد

بانک جهانی با اعلام رشد ۳ درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرد رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ به ۲.۹ درصد برسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، رویترز اعلام کرد، بانک جهانی در روز سه شنبه با اشاره به بالا گرفتن درگیری های تجاری و آرام بودن تجارت بین الملل اعلام کرد که انتظار دارد رشد اقتصاد جهانی در ۲۰۱۹ کندتر شود و به ۲٫۹ درصد در مقایسه با ۳ درصد سال ۲۰۱۸ برسد .
کریستالینا جورجیوا، مدیر اجرایی بانک جهانی در گزارش دورنمای اقتصاد جهان گفت:« در ابتدای ۲۰۱۸ اقتصاد جهان شتاب بسیاری داشت ولی سرعت خود را طی سال از دست داد و در ادامه آهسته تر هم خواهد شد» .
دورنمای اقتصاد جهان در حالی منتشر می‌شود که آمریکا و چین در یک جنگ تلخ تجاری هستند. جنگی که ماه هاست به بازارهای مالی در سراسر جهان ضربه زده است. این دو اقتصاد عوارض تلافی جویانه ای بر کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند. هرچند نشانه‌هایی از پیشرفت در روز سه شنبه، روز سوم مذاکرات در پکن، دیده می‌شد .
طبق گزارش بانک جهانی، رشد در آمریکا هم احتمالا ۲٫۵ درصد در سال جاری خواهد بود که نسبت به ۲٫۹ درصد سال ۲۰۱۸ کندتر است، در حالی که چین انتظار دارد ۶٫۲ درصد در مقابل ۶٫۵ درصد سال ۲۰۱۸ رشد داشته باشد .
بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرد اقتصاد های بازارهای نوظهور در سال جاری ۴٫۲ درصد رشد دارند و رشد اقتصادهای پیشرفته ۲ درصد پیش‌بینی می‌شود .

 

 

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.