صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پرتاب سفینه باربری بدون سرنشین پروگرس ام.اس-۱۱ به تاخیر افتاد
پرتاب سفینه باربری بدون سرنشین پروگرس ام.اس-۱۱ به تاخیر افتاد

پرتاب سفینه باربری بدون سرنشین پروگرس ام.اس-۱۱ به تاخیر افتاد

یک منبع موثق در صنایع موشکی و فضایی روسیه گفت: سفینه باربری بدون سرنشین پروگرس ام.اس-11 در اوایل آوریل، با یک هفته تاخیر نسبت به برنامه اعلام شده پرتاب خواهد شد.

پروگرس ام.اس-11

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، پرتاب پروگرس ام.اس-۱۱ قبلا برای ۲۸ مارس برنامه‌ریزی شده بود اما براساس گفته این منبع که ریانووستی نامش را فاش نکرده تا تاریخ ۴ آوریل به تعویق افتاده است. منبع مذکور هیچ دلیلی را برای این تاخیر ذکر نکرده اما گفته است که پرتاب ۴ آوریل، همانطور که قبلا برای ۲۸ مارس برنامه‌ریزی شده بود، به سفینه باربری اجازه می‌دهد تا از طریق یک مسیر فوق‌العاده سریع، خود را سه ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند.

خبر مربوط به این پرتاب و حرکت پروگرس ام.اس-۱۱ را دیمیتری راگوزین، رئیس سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس در دسامبر ۲۰۱۸ در توییتر اعلام کرد و نوشت: سفینه باربری بدون سرنشین پروگرس که برای ماه مارس برنامه ریزی شده است پس از دو بار چرخش در مدار زمین که سه ساعت طول می‌کشد، به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد پیوست.

اولین اتصال سه ساعته به ایستگاه در ماه ژوئیه ۲۰۱۸ با به دست آوردن این رکورد جدید، توسط سفینه باربری پروگرس ام.اس-۹ انجام شد. ناوهای سرنشین‌دار سایوز و سفینه باربری بدون سرنشین بطور معمول در مسیری پرواز می کنند که یا بعد از شش ساعت با چهار بار چرخیدن در مدار زمین، و یا بعد از دو روز پس از پرتاب با ۳۴ گردش مداری، به ایستگاه فضایی می‌رسند.

با توجه به همسانی سامانه پیشبری پروگرس و سایوز، اگر این کار تداوم پیدا کند مسیر فوق کوتاه، تحول بزرگی در حمل و نقل فضایی خواهد بود و سرنشینان ناو سایوز هم در آینده خواهند توانست در چنین مسیری، در زمان کوتاه‌تر به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسند که صرفه‌جویی چندجانبه‌ای در بر دارد.

پروگرس ام.اس-۱۱ ۲۴۵۰ کیلوگرم لوازم مورد نیاز فضانوردان از جمله مواد غذایی، ۷۰۵ کیلوگرم سوخت، ۵۰ کیلوگرم اکسیژن و هوا و ۴۲۰ کیلوگرم آب را به مدار حمل خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.