صفحه اصلی / سرخط خبرها / قزوین در مسیر ترانزیت قاچاق کالا
قزوین در مسیر ترانزیت قاچاق کالا

استاندار تاکید کرد:

قزوین در مسیر ترانزیت قاچاق کالا

استاندار قزوین گفت: قزوین در مسیر ترانزیت قاچاق کالا قرار دارد لذا نیازمند توجه بیشتری است.

ترانزیت

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمحمد زاهدی شب گذشته در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین، تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها تصور می‌کنند که قاچاق کالا و ارز متعلق به استان‌های مرزی است درحالی‌که مبدأ و مقصد چنین کالاهایی، استان‌های مرکزی کشور هستند.

وی اضافه کرد: عامل اصلی قاچاق، نیاز به یک کالا و همچنین کیفیت پایین آن در کشور بازمی‌گردد که همین عامل باعث می‌شود تا به دنبال جایگزینی آن با کالاهای خارجی باشیم.

استاندار قزوین به فرهنگ غلط تمایل جامعه به کالاهای خارجی اشاره کرد و یادآور شد: برخی‌ها معتقدند که کیفیت کالای خارجی نظیر ندارد که این موضوع نیازمند کار فرهنگی است.

وی با اشاره به مباحث سیاسی طرح‌شده مربوط به قاچاق، تأکید کرد: برخی از کشورهای همسایه عزم چندانی را برای مبارزه با این پدیده نشان نمی‌دهند که همین مسئله بر شدت ورود کالاهای غیررسمی به کشور دامن می‌زند.

زاهدی در تشریح رونق تولید و مبارزه با قاچاق کالا، ابراز کرد: به علت طولانی شدن مسیر نظام بروکراسی، گاهی اوقات با اطاله زمان در حوزه سرمایه‌گذاری روبرو هستیم و بخشنامه‌ها و مقررات روزانه نیز موانع متعددی را برای صادرات و رونق تولید ایجاد می‌کنند.

به گفته این مقام عالی استان، اگر به‌طورجدی خواهان رونق تولید در کشور هستیم باید به آسان‌سازی مسیر سرمایه‌گذاری و صادرات اقدام کنیم تا فعالان حوزه اقتصادی نیز در این زمینه پا به عرصه میدان بگذارند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط قاچاق کالا در این استان اشاره کرد و یادآور شد: گرچه قزوین یک استان مرزی به حساب نمی‌آید، اما این منطقه در مسیر ترانزیت قاچاق قرار داشته و همواره نیز شاهد حمل‌ونقل کالاهای متعدد در آن هستیم. 

وی اضافه کرد: عوامل انتظامی مستقر در استان ما متناسب با موضوع قاچاق ایجاد نشده‌اند و لازم است نسبت به تجهیز و تقویت امکانات این حوزه اقدام به عمل آید.

زاهدی در حوزه مبارزه با قاچاق دام نیز خاطرنشان کرد: باید اقدامات موجود را از حالت استانی به شهرهای هم‌جوار نیز انتقال دهیم و با هماهنگی و تعامل بیشتر، هرگونه شبکه نقل‌وانتقال غیرقانونی در این زمینه را مسدود کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، کارگروه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان قزوین از ۲۶ دستگاه اجرایی تشکیل شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.