صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / سرعت بخشی به تامین مالی واحدهای خوش حساب
سرعت بخشی به تامین مالی واحدهای خوش حساب

دژپسنده خبر داد

سرعت بخشی به تامین مالی واحدهای خوش حساب

دژپسند از سرعت بخشی به تامین مالی واحدهای خوش حساب خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، دژپسند از سرعت بخشی به تامین مالی واحدهای خوش حساب خبر داد.

وزیر اقتصاد گفت: در حال تدوین بسته ای تحت عنوان «رونق سرمایه گذاری، افزایش تولید و مدیریت تورم» هستیم.

فرهاد دژپسند عصر دیروز در جلسه ای با کارآفرینان کشور، با بیان اینکه ثروت آفرینی یک افتخار است، اظهار داشت: آنچه که محدودیت دارد، روش خلق ثروت و کسب درآمد است که باید مطابق با قانون باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال تدوین بسته ای تحت عنوان «رونق سرمایه گذاری، افزایش تولید و مدیریت تورم» هستیم در این راستا از کارآفرینان درخواست می کنم دیدگاه ها و ایده‌های خود را به ما ارائه کنند.

تعدیل نرخ پایه صادراتی

وی در ادامه در پاسخ به گلایه کارآفرینان در خصوص نرخ پایه صادراتی، اظهار داشت: تعدیل نرخ پایه نیاز به کار کارشناسی دارد، اما تا آن زمان در قالب معاهده با بانک مرکزی، گمرک و کارآفرینان علی الحساب تا ۷۰ درصد ثبت می کنیم و ۳۰ درصد دیگر بماند تا زمانی که گمرک عدد نهایی را اعلام کند؛ پس از اعلام عدد نهایی، تصمیم گیری می کنیم.

وی در پاسخ به کارآفرینان در رابطه با وضعیت ناگوار واگذاری ها، گفت: اگر بند الف و ب سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، اجرا می شد، خصوصی سازی واقعی شکل می گرفت که دنیای دیگری است.

دژپسند افزود: ما در دولت می خواهیم به واگذاری ها سرعت دهیم و میدان را برای بخش خصوصی واقعی باز کنیم.

تغییر معافیت های مالیاتی، حرکت در میدان مین است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مالیات، خطاب به کارآفرینان گفت: می خواهیم از شما کمک بگیریم که چگونه فراریان مالیاتی را به تور بیندازیم. ما قصد اذیت کردن مودیان خوش حساب را نداریم.

وی با بیان اینکه تغییر معافیت های مالیاتی، همچون حرکت کردن در میدان مین است، ادامه داد: بخشی از معافیت های مالیاتی همچون کشاورزی، زراعت، شرکت های دانش بنیان و مناطق محروم را نمی توانیم لغو کنیم، غیر از این موارد، شما پیشنهاد دهید که معافیت کدام بخش را حذف کنیم.

دژپسند اظهار داشت: منتظر عملیاتی شدن قانون صندوق مکانیزه فروش در مجلس هستیم؛ همچنین روز چهارشنبه کار مالیات بر ارزش افزوده، در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی می شود و ما سعی میکنیم امسال این قانون را به صورت کامل عملیاتی کنیم، در این صورت به طور یکپارچه آیین نامه را اصلاح می کنیم.

تامین مالی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به دیگر گلایه کارآفرینان، در رابطه با مشکلات قطعه سازان، گفت: در دولت همه به شرایط قطعه سازان و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اشراف دارند.

وی افزود: ستاد اقتصادی دولت قصد سرعت بخشیدن به تامین مالی سرمایه در گردش واحدهای خوش حساب دارد. شخص رئیس جمهور تاکید دارد که این مساله با جدیت دنبال شود.

دژپسند همچنین به اعتراض کارآفرینان در خصوص عدم تسهیلات دهی بانک ها، اشاره کرد و گفت: واقعا این گونه نیست که بانک ها تسهیلات ندهند؛ برخی از بانک ها ۱۱۵ درصد سپرده هایشان تسهیلات می دهند.

وی افزود: در سال ۹۶، ۶۵۰ هزار میلیارد تومان اعطای تسهیلات داشته ایم. بانک ها می خواهند اهرمی برای توسعه باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.