صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ساخت تیرگرد برق بتنی پیش‌تنیده توسط یک شرکت دانش‌بنیان
ساخت تیرگرد برق بتنی پیش‌تنیده توسط یک شرکت دانش‌بنیان

ساخت تیرگرد برق بتنی پیش‌تنیده توسط یک شرکت دانش‌بنیان

محققان یکی از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری‌ جامع پارک علم و فناوری خراسان موفق به طراحی و ساخت تجهیزات و همچنین راه‌اندازی خط تولید تیرگرد برق بتنی پیش‌تنیده شدند.

برق - انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس مکفی، مدیرعامل این شرکت فناور از جمله ویژگی‌های تیرهای برق پیش تنیده را طول عمر بالاتر نسبت به تیرهای برق سنتی (تیر H)، وزن کمتر، شکل هندسی زیباتر ، سازگاری بیشتر با مبلمان شهری، مقاومت بالاتر نسبت به نیروهای وارده به‌ویژه نیروی باد به دلیل شکل هندسی مدور آن و همچنین افزایش امنیت به دلیل دشواری صعود از آن عنوان کرد.

وی افزود: برای تولید تیرگرد بتنی پیش تنیده، پس از آماده‌سازی قفسه آرماتور (شامل مفتول‌های پیش‌تنیدگی PC Wire و خاموت فنری پیچیده به دور آن) و قرار دادن آن درون قالب، عملیات بتن‌ریزی و بستن قالب انجام می‌شود. سپس قالب بر روی دستگاه سانتریفیوژ قرار داده شده و عملیات چرخش قالب و تراکم بتن (توسط نیروی گریز از مرکز) انجام می‌پذیرد.

مکفی با بیان این‌که این شرکت موفق شده تمام تجهیزات لازم برای ساخت تیرگردهای بتنی از جمله دستگاه سانتریفیوژ آن را بومی‌سازی کند، قیمت تمام شده محصول را ۵۰ درصد ارزان‌تر از نوع چینی آن عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از تیرهای برق کشور از نوع پیش‌تنیده هستند و بازار این محصول با توجه به کارآمدی آن در حوزه برق به شدت در حال گسترش است.

مدیرعامل این شرکت فناور همچنین از صادرات تجهیزات بتنی این شرکت به کشورهای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و عراق خبر داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان،‌ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از جمله نیازهای این شرکت برای افزایش تولید را توسعه فضا و ماشین آلات عنوان کرد و خدمات پارک خراسان در زمینه اعطای تسهیلات  و خدمات مشاوره و کلاس‌های آموزشی را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.