صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اقبال خانواده‌ها به دانشگاه علمی کاربردی افزایش یافته است

معاون دانشگاه عنوان کرد

اقبال خانواده‌ها به دانشگاه علمی کاربردی افزایش یافته است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی گفت: در سالهای اخیر باتوجه به مهارت محور بودن دانشگاه علمی کاربردی، خانواده های ایرانی برای تحصیل فرزندانشان به این دانشگاه توجه بیشتری پیدا کرده اند.

فنی و حرفه ای هنرستان

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدعلی بدری در اولین مراسم جشن فارغ التحصیلی و تجلیل از دانش آموختگان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه، تربیت نیروی متخصص ماهر را سیاست اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و اظهار کرد: می‌خواهیم کسانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، بدون اینکه سربار جامعه باشند، برای خود شغل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به این مسئله در سنوات اخیر اقبال خانواده‌های ایرانی برای تحصیل فرزندانشان به دانشگاه علمی و کاربردی افزایش یافته، چرا که می دانند اگر فرزندانشان در این دانشگاه به خوبی تربیت شوند، به راحتی جذب بازار کار خواهند شد.

معاون دانشگاه علمی کاربردی به وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه های نظری کشور هم اشاره ای کرد و گفت: متاسفانه در این دانشگاه ها شاهد هستیم که حتی بسیاری از دانش آموختگان مقطع دکتری نیز به این دلیل که تنها دانش می آموزند و مهارت بکارگیری دانش خود را ندارند، بیکار هستند.

وی در پایان از دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی بویژه دانشجویان مراکز فرهنگ و هنر این دانشگاه خواست تا در بحث تولید محتوا در جهت تبلیغ کارآمدی و توانمندیهای دانشگاه علمی کاربردی کشور طرح ها و ایده های خود را عنوان کنند.

توجه بازار کار به سمت فارغ التحصیلان مهارت آموخته است

در ادامه این مراسم مزدک راد ملکشاهی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه نیز به ۲۲ سال فعالیت این دانشگاه در استان اشاره کرد و یادآورشد: طی این مدت ۳۵ هزار دانش آموخته در چهار گروه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت خدمات اجتماعی از دانشگاه علمی کاربردی استان داشته ایم.

وی افزود: از آنجایی که دانشگاه علمی و کاربردی درپی تربیت نیروی ماهر و خلاق است، لذا دوره ها و رشته هایی که در آن گذرانده می شود نیز مبتنی بر نیازهای مختلف جامعه و براساس تقاضای بازار تعریف شده و انتظار می رود دانش آموختگان این دانشگاه سریعتر وارد بازار کار شوند.

رادملکشاهی افزود: در چندسال اخیر نگرش جامعه به خروجی های آموزش عالی تغییر کرده و دیگر مدرک صرف دانشگاهی چندان مورد توجه نیست و خریداری ندارد، بلکه مدارک بامهارت مورد استقبال قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: در این شرایط مهارت محور بودن دانشگاه جامع علمی کاربردی سبب شده تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از سوی دیگر توجه بازار کار به دانش آموختگان این دانشگاه بیشتر شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ایران قطب تامین گاز منطقه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، جواد اوجی (چهارشنبه، ۲۷ تیر) در نشست هیئت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.