صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / ۵ نکته کلیدی حذف ۴ صفر از پول ملی
۵ نکته کلیدی حذف ۴ صفر از پول ملی

همتی طی یادداشتی تشریح کرد

۵ نکته کلیدی حذف ۴ صفر از پول ملی

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی ۵ نکته کلیدی درباره لایحه پیشنهادی این بانک در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی را تشریح کرد.

عبدالناصر همتی در فضای مجازی نوشت: در خصوص لایحه پشنهادی برای حذف ۴ صفر از پول ملی چند نکته را باید توضیح دهم؛ اول اینکه لازمه اجرایی شدن تصویب دولت و تایید مجلس است که امیدوارم تحقق یابد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما، وی درباره دومین نکته اظهار داشت: یک فرآیند زمان بر به لحاظ حقوقی و فنی دارد و بر مبنای برآورد کارشناسان ما اجرای آن نزدیک دو سالی طول می‌کشد.
رئیس کل بانک مرکزی درباره سومین نکته نیز نوشت: این اقدام در کنار سایر اقدامات اساسی بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی و بکارگیری ابزار‌های نوین سیاست‌های پولی و شیوه‌های جدید و کارآمد نظارت بر بانک‌ها خواهد بود و عملیاتی شدن آن عملا متأخر بر اصلاحات بانکی خواهد بود.
همتی ادامه داد: چهارمین نکته اینکه بعد از قانونی شدن، پول‌های جدید به تدریج و با جایگزینی آن‌ها با اسکناس‌های فرسوده قبلی وارد چرخه می‌شود و هزینه آن قابل مقایسه با هزینه چاپ حجم زیاد اسکناس‌های فعلی نخواهد بود.
وی افزود: نکته پنجم اینکه اصلاح نرخ برابری پول ملی از طریق حذف صفر‌ها وجهه پول ملی را در صحنه بین المللی ارتقا می‌بخشد و اقدامی است که در بسیاری از کشور‌ها در کنار سایر اقدامات، سرآغازی برای اصلاحات جدی اقتصادی است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.