به گزارش کسب و کار نیوز، حمید درخشان نیا در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه که امروز (۱۷ دی) برگزار شد، صدور کارت هوشمند ملی را زمینه ساز تحقق دولت الکترونیک دانست و افزود: اگر بخواهیم با فساد و رانت مبارزه کنیم باید دولت الکترونیک محقق شود و زمینه ساز محقق شدن آن اقدامات ثبت احوال در حوزه صدور کارت هوشمند ملی است.
وی با بیان اینکه ۱۳ میلیون نفر از جمعیت کشور هنوز کارت هوشمند خود را دریافت نکردهاند، گفت: در مدت زمان کوتاه باقی مانده باید این پروژه کامل شود تا بتوانیم هرچه سریعتر بهره برداری از این کارت را آغاز کنیم و این ۱۳ میلیون نفر باید هرچه سریعتر برای ثبت نام کارت هوشمند اقدام کنند. البته در حال حاضر هم بهره برداری از این کارت آغاز شده و در حال حاضر در دفاتر اسناد رسمی و برخی بانک ها از کارت هوشمند استفاده می شود.
وی تصریح کرد: همچنین با استفاده از کارت هوشمند در حال حاضر کپی گرفتن از اسناد هویتی در دستگاههای اجرایی سه استان خوزستان، قم و سمنان حذف شده و این کار با صدور کارت هوشمند ملی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
درخشان نیا در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹۵ دستگاه اجرایی دولتی به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بصورت برخط متصل هستند و در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه کشور در حال پاسخگویی به استعلامات هستیم.
این مسئول در ادامه از اجرای پروژه سامانه تغییر ثبت و نشانی خبر داد و افزود: این پروژه از سال ۱۳۷۶ کلید خورده ولی تاکنون اجرایی نشده بود و مردم تغییر نشانی خود را اعلام نمی کردند.
وی افزود: با اجرایی شدن این پروژه در سال جاری، مردم از این پس باید ظرف ۲۰ روز تغییر نشانی خود را به ثبت احوال اعلام کنند تا در سامانه ثبت شود، در غیراینصورت اگر به دستگاهی مراجعه کنند و آدرس جدید آنها با آدرس ثبت شده در سامانه مغایرت داشته باشد، به آنها خدمات داده نمی شود.
درخشان نیا تصریح کرد: در حال حاضر به روز رسانی نشانیها در حال انجام است و مردم باید آدرس جدید خود را حتما ظرف ۲۰ روز بعد از جابجایی اعلام کنند.
وی در پایان با تقدیر از خدمات علیرضا قبادی مدیرکل سابق ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: تمام تلاش ما این است که مدیران کل ثبت احوال از بدنه و از خانواده ثبت احوال باشند و امیدوایم صادق خدادادی مدیرکل جدید ثبت احوال کرمانشاه هم بتواند در این استان منشا خدمات خیر باشد.
انتهای پیام