صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / رکود بازار طلا در چهارمحال و بختیاری
رکود بازار طلا در چهارمحال و بختیاری

رکود بازار طلا در چهارمحال و بختیاری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون بازار طلا و جواهر در استان راکد بوده و قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

بازار طلا

«عزیزالله نافیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کاهش قیمت طلا و جواهر در چند وقت اخیر، اظهار کرد: فروش طلا و جواهر نسبت به ماه گذشته در استان به یک چهارم رسیده است و عمدتاً مردم به فروش طلا روی آورداه‌اند.

وی گفت: مردم بیشتر راغب به خرید طلای دست دوم و آب‌شده هستند، چون کارمزد، سود و ارزش افزوده به آن تعلق نمی‌گیرد و اگر مردم طلای نو خریداری کنند، هنگام فروش ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت طلا کسر و به مردم ضرر وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که قیمت ارز و طلا با یکدیگرارتباط مستقیم دارند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی قیمت طلا روند کاهشی را به همراه داشته باشد.

نافیان با اشاره به این‌که هم‌اکنون قیمت سکه در بازار سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: قیمت فعلی سکه ۳۶۰ هزار تومان حباب دارد و باید قیمت سکه از نظر میزان ارزش طلا سه میلیون و ۲۴۰ هزار تومان باشد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز شهرکرد ۳۳۵ هزار تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، سکه طرح جدید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و ربع سکه به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.