صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / حمایت کمیته امداد از ۵۶۴۶ دانشجو در سیستان و بلوچستان
حمایت کمیته امداد از ۵۶۴۶ دانشجو در سیستان و بلوچستان

حمایت کمیته امداد از ۵۶۴۶ دانشجو در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال با توجه به پیگیری‌های رئیس کمیته امداد، دولت و مجلس شورای اسلامی پشت نوبت در تمام حوزه‌های حمایتی نداریم و افراد به صورت روزانه کار آنها انجام می‌شود.

دانشجو

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌سیدمهدی عبادی‌ در جمع خبرنگاران افزود: کمیته انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد به منظور پاسداشت امنیت عمومی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به نام دومین نهاد تحت نظارت امام (ره) تشکیل و وظیفه رسیدگی به محرومان و رفع آلام مردم را داشت‌.

وی افزود: در طول سال‌هایی که این نهاد تلاش و فعالیت خود را انجام داده شکل کار این نهاد تغییرات گوناگونی کرده به طوری که در ابتدا نگاه ما حمایت صرف بود اینکه جامعه دچار مشکل در عموم بود و حضرت امام (ره) دستور اکید صادر فرموده بودند و در اساسنامه کمیته امداد رسیدگی به محرومان به عنوان اولویت نخست بود‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمان گذشت و خصوصا در زمان تصدی رئیس کمیته امداد و بازنگری در اساسنامه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت اولویت بیشتری بر حمایت پیدا کرد، به گونه‌ای که این نهاد از حمایت صرف خارج و تبدیل به کمیته امداد حمایتی و توانمندسازی شد‌.

عبادی یادآور شد: اینک نگاه مسئولان در کمیته امداد و حتی مقام معظم رهبری این مهم را پررنگ تر کرده‌، بنابراین این نهاد از سمت حمایت صرف خانواده ها به طرف توانمندسازی خانواده ها حرکت نموده است‌.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۹ ماهه ‌امسال فعالیت‌های متفاوتی در حوزه های مختلف این نهاد در حال انجام بوده این در حالی است که ۱۵۷ هزار و ۸۲۲ خانوار شامل مستمری بگیران، چند و تک خدمت تحت حمایت قرار دارند که یک بخش عمده و در حقیقت بیش از ۵۰ درصد اخیرا تحت حمایت قرار گرفتند‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: یک همت بین دولت، مجلس شورای اسلامی و کمیته امداد امام (ره) برای تسکین فشارهای اقتصادی اتفاق افتاد و به صورت موقت ۵۵ هزار خانوار وارد چرخه حمایتی این نهاد شدند‌.

عبادی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز از خدمات این نهاد بهره مند هستند و برای هر نفر ۱۰۲ هزار تومان کمک هزینه شامل لوازم التحریر و بسته‌های تحصیلی در نظر گرفته شده است‌.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۶۴۶ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان قرار دارند،  اظهار کرد: ‌هر دانشجو تحت حمایت در طول سال تحصیلی ۹۰۰ هزار تومان از این نهاد خدمت دریافت می کند‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۸۰۰ کودک زیر شش سال دچار سوء تغذیه از بسته حمایتی این نهاد استفاده می کنند، افزود: برنامه کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امداد امام (ره) در دستور کار قرار گرفته، به طوری که  پس از انجام شناسایی کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها ، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی تحویل آنها می شود‌.

عبادی با اشاره به اینکه سرانه هر کودک نیازمند ۹۲ هزار تومان بوده که به صورت ماهیانه به آنها در قالب سبد کالا پرداخت می شود،  ادامه داد: پس از پایان یک دوره ۶ ماهه ، مجدداً کودکان مورد پایش توسط مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه ها قرار می‌گیرند و در صورت بهبود از  چرخه حمایتی این نهاد خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند‌   ولی در غیر این صورت یک دوره مجدد شش ماه تمدید می شود‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۴۷  زن سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند که مانند سایر اعضای سازمان تامین اجتماعی از خدمات مستمری بازنشستگی بهره مند بوده و در نتیجه از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند‌.

وی افزود: امسال با توجه به پیگیری‌های رئیس کمیته امداد، دولت و مجلس شورای اسلامی پشت نوبت در تمام حوزه های حمایتی نداریم و افراد به صورت روزانه کار آنها انجام می شود‌.

عبادی با اشاره به فرآیند ایجاد اشتغال کمیته امداد امام (ره) گفت: قبل از اجرای طرح اشتغال، استعدادسنجی، مشاوره شغلی و ارایه آموزش انجام و در زمان اجرای نظارت بر طرح وجود دارد و تا زمانی که فرد به درآمد تعریف شده برسد این روند ادامه خواهد یافت‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: چنانچه میزان درآمد سالیانه طرح براساس حداقل‌های اعلام شده و به عبارتی حداقل دستمزد سالیانه اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرسد از چرخه حمایتی این نهاد خوارج نمی شود، بنابراین باید حداقل حقوق و دستمزد مشخص شده را دریافت کند‌.

وی با بیان اینکه بسته های تشویقی به کارفرمایان برای مددجویان در استان سیستان و بلوچستان ارایه می‌شود، گفت: کارفرمایانی که نیروی کار مورد نیاز خود را از بین مددجویان کمیته امداد جذب کنند در سطح کشور از یک بسته تشویقی اما در این استان براساس مجوز های دریافت شده از  دو  بسته‌های تشویقی و حمایتی برخوردار خواهند شد‌.

عبادی یادآور شد: این بسته حمایتی و تشویقی کارفرمایان شامل پرداخت دو سال حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت ۲۰ میلیون تومان به ازای هر مددجو تا پنج نفر وام قرض الحسنه بوده که طبق قوانین و مقررات از طریق این نهاد پرداخت خواهد شد‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اجرای برنامه‌های مشترک میان این نهاد و قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران و امضای تفاهم نامه که در چند مرحله این تفاهم نامه تمدید می شود؛ سال گذشته ۸۸۱ واحد مسکونی در دست اقدام قرار گرفت که در سفر معاول اول رئیس جمهور به این استان به صورت همزمان ۸۰۰ واحد مسکونی رسما افتتاح و به بهره برداری رسید‌.

وی گفت: امسال عملیات اجرایی ۹۱۹ واحد مسکن روستایی در قالب تفاهم نامه این نهاد و سپاه پاسداران شروع شده که یک بخش آن در دهه فجر انقلاب اسلامی تحویل خانواده های تحت حمایت خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.