صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / حداقل ۷۰ درصد آب شیرین کن ها در حوزه خلیج فارس تامین شود
حداقل ۷۰ درصد آب شیرین کن ها در حوزه خلیج فارس تامین شود

در دومین سمپوزیوم جایگاه و نقش دانشگاه ها در تحقق برنامه ششم

حداقل ۷۰ درصد آب شیرین کن ها در حوزه خلیج فارس تامین شود

رئیس انستیتو آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف می گوید : باید تا پایان برنامه ششم تمهیدات لازم جهت تامین، طراحی و ساخت حداقل 70 درصد آب شیرین کن های مورد نیاز در شهرهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اصغر اعلم الهدی اظهار داشت : انتظار می رود دولت اقدامات لازم را با رعایت سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در جهت اصلاح نظام بهره برداری آب آشامیدنی، بهره برداری استحصال و مصرف آن را حداقل معادل ۳۰ درصد ارتقا دهد .
این اظهارات در دومین سمپوزیوم جایگاه و نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در تحقق برنامه ششم توسعه کشور به همت دانشگاه صنعتی شریف در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری عنوان شد .

** تولید همزمان برق و آب شیرین در جنوب کشور
وزیر نیرو دولت یازدهم نیز در این سمپوزیوم در سخنانی به مشکل کم آبی و کاهش بارندگی در کشور طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: نه تنها فعالیت بسیاری از روستاها در شرق کشور به دلیل خشکسالی و فقدان آب کشاورزی تعطیل شده بلکه آب شرب آنها نیز به مشکل خورده و بسیاری از روستاها در این منطقه خالی از سکنه شده است.
حمید چیت چیان گفت: تجربه نشان داده است در جایی که نیازمند منابع آب هستیم دسترسی به آب شور وجود دارد و استفاده از دستگاه های آب شیرین کن در این مناطق بسیار معقول و به صرفه است تا آنکه بخواهیم از دیگر مناطق آب شرب را منتقل کنیم.
وزیر سابق نیرو به یکی از طرح های مهم که در کشور در حال اجراست اشاره کرد و گفت: تولید همزمان برق و آب شیرین که در نوار ۱۰۰ کیلومتری جنوب کشور و در حاشیه خلیج فارس در حال بهره برداری است زمینه جذب و اسکان تعداد بسیاری را در این منطقه فراهم کرده است.

** حل مشکل کم آبی نیازمند همکاری وزارت نیرو و علوم
نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی و ناظر شورای آب کشور نیز طی سخنانی به اهمیت موضوع آب در کشور پرداخت.
احمد علی کیخا گفت: قیمت آب در کشور پایین است و از این رو هیچ فناوری توجیه اقتصادی پیدا نمی کند.
وی اظهار کرد: باید در این شرایط بحرانی بیش از هر زمان دیگری وزارت علوم و نیرو در کنار هم قرار گرفته و برای حل این مشکلات ورود پیدا کرده و با مطالعه و پایش دقیق علمی به اوضاع بحرانی کشور کمک کنند.
**۹۴۶۵**۱۶۰۱**

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.