صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / توصیه ای درباره برجام اروپایی/نظراتی درباره طرح موضوع فتنه ۹۸/پیشنهادی درمورد پرونده سکه ثامن
توصیه ای درباره برجام اروپایی/نظراتی درباره طرح موضوع فتنه ۹۸/پیشنهادی درمورد پرونده سکه ثامن

در گزیده اخبار سیاسی ۱۷ دی بخوانید؛

توصیه ای درباره برجام اروپایی/نظراتی درباره طرح موضوع فتنه ۹۸/پیشنهادی درمورد پرونده سکه ثامن

توضیحات جنیدی درباره پالرمو، CFT و تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، نظراتی درباره طرح موضوع فتنه ۹۸، دستگیری ۲۵ نفر از عوامل اخلال در نظام ارزی توسط وزارت اطلاعات، گسترش همکاری‌های ایران و هند در پی تحریم‌های آمریکا، پرونده حمید صفت در کمیسیون پزشکی قانونی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، هفدهم دی ماه ۱۳۹۷ است.

17.10

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در همایش بین‌المللی «دفاع و امنیت در غرب آسیا» با بیان اینکه غرب دیگر محور امنیت‌سازی در منطقه نیست گفت: امروز دوران هژمونی و تسلط غرب به پایان رسیده است و آنها باید به خواست ملت‌های منطقه تن دهند.

همچنین معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین  گردهمایی سیاسی فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح استان اصفهان، با بیان توصیه ای درباره برجام اروپایی گفت:می دانیم در برجام اروپایی اتفاقی نخواهد افتاد، اما نباید اعلام کرد که فایده‌ای برای کشور ندارد چرا که ممکن است دشمنان از این لفظ سوء استفاده کنند، علاوه بر این سیاستمداران ایران باید راه های دیگر را در جهت پیشرفت اقتصادی مد نظر داشته باشند تا کشور بتواند از تحریم ها گذر کند.

رئیس جمهور  در دیدار وزیر ، معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی حفظ همزمان قدرت خرید مردم و صرفه تولیدات کشاورزی را ضروری دانست و تاکید کرد: کشاورزان، دامداران و باغداران عزیز امنیت‌آفرین هستند و وظیفه دولت نیز تامین امنیت برای فعالیت آنهاست. روحانی قاچاق کالاهای اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود را رانت‌خواری، سوء استفاده و خیانت به کشور دانست و تاکید کرد: واردات مواد غذایی با ارز دولتی و سپس قاچاق آن، خیانت به ملت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خطاب به منتقدان نیز بابیان اینکه انتقاد از دولت موجب رای‌آوری در انتخابات نمی‌شود، گفت: کسانی که الان فکر می‌کنند انتقاد از دولت در انتخابات به نفع آن‌ها می‌شود، اشتباه می‌کنند.

همچنین لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با ارائه توضیحاتی درباره پالرمو، CFT و تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت» تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی قدمی رو به جلو بود البته برخی تغییرات در مقایسه با متن ارسالی دولت و نیز متن مصوب مجلس اعمال شده است. وی افزود: قانون مبارزه با پولشویی هم یکی از مجموع قوانینی است که ما برای اصلاح نظام بانکی و مجموع روابط پولی و بانکی خودمان به آن نیازمند هستیم.

نظراتی درباره طرح موضوع فتنه ۹۸

محسن علیجانی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید تاکید کرد: اگر فعالان به خصوص تریبون‌داران نگرانی‌هایی درباره سال آینده دارند آن را به صورت شفاف با مردم در میان بگذارند چون درغیر این صورت تنها به ایجاد ابهام و تشویش اذهان عمومی می‌پردازند. وی با اشاره به  اینکه در روزهای اخیر برخی از سیاسیون موضوع فتنه سال ۹۸ را مطرح می‌کنند، افزود: سیاسیون و تریبون‌داران به صورت شفاف درباره فتنه ۹۸ صحبت کنند،

در همین رابطه نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس  با بیان این‌که صحبت از فتنه ۹۸ ناظر به هشدار رهبری درباره نقشه دشمنان در سال آینده است، گفت: فتنه ۹۸ فتنه اقتصادی است که مردم باید هوشیار باشند تا هیچ‌گونه نارضایتی در هیچ حوزه اقتصادی و برای هیچ قشر و صنفی به وجود نیاید.

همچنین محمد کاظمی، عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه دشمنان همیشه در حال توطئه هستند، در عین حال طرح موضوع «فتنه ٩٨» را فتنه انگاری دانست و گفت که چیز خاصی وجود ندارد که حکایت از فتنه داشته باشد.

***

 ۲۵ نفر از عوامل اخلال در نظام ارزی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.در پی اشراف اطلاعاتی و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان قزوین، ۱۲ نفر از عوامل اخلال در بازار ارز، به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش غیرقانونی، تحصیل مال و کسب منفعت نامشروع، فرار مالیاتی و پولشویی در استان های قزوین، تهران و مازندران دستگیر و برای رسیدگی به جرایم مزبور، تحویل مراجع قضایی شدند. همچنین، سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی چند ماهه موفق به کشف تخلفات گسترده در حوزه حوالجات ارزی گردیدند که در این رابطه نیز ۱۳ نفر از عناصر اصلی به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور که تعدادی از متهمین با هویت جعلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند دستگیر و بعد از مستندسازی جرایم ،تحویل مراجع قضایی شدند.

نظراتی پیرامون موانع میان مردم و مسئولان

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه فاصله مردم با مسئولان با حذف نرده برداشته نمی‌شود، گفت: اینکه یک مسئول به طور دائم در بین مردم باشد ولی دردی از مردم دوا نکند، فایده ای ندارد. مسئولان از میان مردم برخاسته‌اند و باید نقش خود را در چارچوب تعیین شده ایفا کنند.

همچنین یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز تصویری که بعضی از مسئولان در خصوص وضعیت جامعه منعکس می کنند مبتنی بر واقعیات جامعه نیست و مردم فکر می کنند که مسئولان در جریان وقایع و حقایق ملموس جامعه نیستند که این امر فاصله بین مردم و مسئولان را بیشتر می کند. شهریاری با اشاره به ضرورت رفع موانعی که بین مسئولان و مردم فاصله انداخته است، بیان کرد: در یک کشور توسعه یافته محافظین مثل ایران به دور مسئولین حلقه نمی‌زنند.

درهمین رابطه عبدالوحید فیاضی، نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه مردم نباید فاصله‌ای میان خود و مدیران انقلابی حس کنند، گفت: مردم بهترین منتقدان مسئولین هستند، حذف فاصله‌ها به‌نفع همه اعم از مسئولین و مردم است.

***

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه از بررسیادعاهای «اسماعیل بخشی» کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فردا در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه به بررسی مسائل مرتبط با کارگران هفت تپه از جمله اسماعیل بخشی می‌پردازد.

همچنین عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: هیچ بحثی مبنی بر فیلتر اینستگرام در کارگروه مصادیق مجرمانه یا شورای عالی فضای مجازی یا دستگاه قضایی مطرح نیست. رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه صحبت از فیلتر اینستاگرام فضاسازی افراد غیرمسؤول است، گفت: اخیرا افرادی که هیچ مسؤولیت رسمی در حوزه فضای مجازی و حوزه‌های مرتبط با آن ندارند درباره شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند که برداشت عمومی از این سخنان «فیلتر» این شبکه است در حالی که اصلا چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

روابط ایران و هند، پس از خروج آمریکا از برجام بیش از گذشته رو به گسترش بوده و طرفین بر گسترش همکاری‌ها در زمینه اقتصادی، سیاسی و روابط دو جانبه تاکید داشته‌اند. اکنون این همکاری‌ها ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و در زمینه‌های مختلف بانکی، نفتی، توسعه بندر چابهار و … مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا ظریف امروز به هند سفر می‌کند و انتظار می‌رود در جریان سفر  وزیر امور خارجه کشورمان به هند راهکارهای موثر همکاری اقتصادی و تجاری دو طرف مورد بررسی قرار گرفته تا راهگشای شرایط تحریمی و عبور از تحریم‌ها باشد.

دریابان علی شمخانی در همایش بین‌المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا در پاسخ به پرسشی درباره ارائه پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران در جریان سفر اخیر خود به افغانستان اظهار کرد: آنها توسط نمایندگانی به ما اعلام کردند که آماده مذاکره با ایران هستند. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرد که دشمنان با استفاده از واژه‌ها و استعاره‌ها به اقدامات خود بار مثبت و به اقدامات ایران بار منفی می‌دهند .

رسول کوهپایه زاده گفت: بهتر است که پرونده سکه ثامن به بخش اقتصادی وزارت اطلاعات جهت بررسی امر و ردیابی پول‌ها و اموال ارجاع شود.

عسگر قاسمی آقباش نیز درباره وضعیت پرونده حمید صفت، اظهار کرد: پرونده موکلم در کمیسیون پزشکی قانونی در دست بررسی است و هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

همچنین وکیل مدافع محمد نجفی -وکیلی که در ارتباط با حوادث دی ماه ۹۶ با حکم دادگاه انقلاب اراک به حبس محکوم شده است- از رد درخواست اعاده دادرسی موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

ترک همدانی هم از تعیین وقت رسیدگی به پرونده هنگامه شهیدی در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.