صفحه اصلی / سرخط خبرها / بیش از ۱۵۷ هزار خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان:

بیش از ۱۵۷ هزار خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند

زاهدان - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 157 هزار و 822 خانوار استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که بیش از 50 درصد این جمعیت به تازگی اضافه شده اند.

به گزارش خبرنگار کسب و کار نیوز سید مهدی عبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۵۷ هزار خانوار به تازگی وارد چرخه کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان شده که به صورت موقت از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: ۴۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با سرانه هر دانش آموز ۱۰۲ هزار تومان در سیستان و بلوچستان سرویس دهی می شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین پنج هزار و ۶۴۶ دانشجو با سرانه تحصیلی ۹۰۰ هزار تومان از این نهاد خدمات دریافت می کند.
وی کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره)با همکاری مراکز بهداشت و درمان عنوان کرد.
عبادی خاطر نشان کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت ماهیانه و دریافت سبد کالا از خدمات حمایتی کمیته امداد استفاده می کنند که سرانه هر نفر ۹۹ هزار تومان در ماه است.
وی به حوزه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: ۱۰هزار و ۲۴۷ نفر زن سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان از بیمه تامین اجتماعی استفاه می کنند و سرانه هر نفر ۹۲ هزار تومان است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چهار هزار و ۸۶۴ کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است گفت: ۳۵ میلیون ریال به دختران و ۱۵ میلیون ریال به پسران کمک هزینه ازدواج تعلق گرفته است.
وی بیان کرد: برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد در تمام حوزه های کاری هیچ گونه پیش نوبت وجود نداشته و تمام کارها بروز انجام می شود.
عبادی با بیان اینکه در چند سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در حوزه تامین اشتغال دستگاه برتر استانی شناخته شده است افزود: امروز هر جویای کار که فرد مستحق و علاقه مند به کار باشد می تواند از خدمات این نهاد بهره مند شود.
وی ادامه داد: کارشناسان کمیته امداد امام خیمنی(ره) از زمان تخصیص اعتبار به فرد مراجعه کننده برای کسب کار تا زمان به ثمر رسیدن تولید ناظر و کمک کار وی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۷۸۰ وام خود اشتغالی در ۹ ماهه نخست امسال با سقف ۱۵ میلیون تومان وام به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: ۷۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان در قالب «شوق زیارت» به مراکز زیارتی اعزام که تا پایان سال به ۲ هزار نفر خواهد رسید.
عبادی گفت: ۲۹ هزار و ۳۸۷ یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان هستند که ۲۱ هزار نفر از آنان زیر ۱۸ سال سن دارند.

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.